Δευτέρα, Οκτωβρίου 09, 2006

Αισίως εκατό κι ευχαριστώ χίλια

Πόστ εορταστικόν! Επετειακόν! Numero εκατό! Μήνες 4!

Ήθελα να σας τρατάρω κάτι όμορφο, και γευστικό, και προπαντός γλυκύ. Κάτι ουσιαστικό. Αμ, δε. Σεντονάκι πάλι, προσωπικό και ενδοσκοπικό. Mini απολογισμός.

Βλέπετε, αλλιώς ξεκίνησα, αλλού με πήγε, αλλού είμαι και αλλού θα πάω. Όλα στη ζωή απρόβλεπτα.

Άσκηση εσωτερικής γαλήνης, νούμερο τρία

Σε ένα χαρτί γράφουμε τι νομίζουμε ότι θα κάνουμε και σε τι συναισθηματική κατάσταση θα βρισκόμαστε σε ένα τέταρτο, σε μία ώρα, σε τρεις ώρες, αύριο τέτοια ώρα ακριβώς. Βάζουμε τα ανάλογα reminders στο κινητό και ελέγχουμε τις προβλέψεις μας.

Εσείς πόσα πιάσατε; Αναρωτιέμαι.

Και πόσο γελοίο είναι να νομίζουμε ότι μπορούμε να προγραμματίσουμε, να πετύχουμε στόχους, να προβλέψουμε το μέλλον;

Πριν τέσσερις μήνες, διάβαζα Μιχάλη Μητσό, Χαρτοπόντικα, Χνούδι, και τον τότε αγαπημένο μου. Αυτά. Δε σχολίαζα πουθενά, παρά μόνο στου αγαπημένου, ανώνυμα. Δεν ήξερα ότι υπήρχε monitor. Δεν ήξερα τι εστί μπλογκόσφαιρα, και ότι αυτά που γράφονται υπάρχουν άνθρωποι που τα διαβάζουν συστηματικά. Δεν ήξερα ότι θα γίνω και εγώ μια από αυτούς. Ήταν απλώς ένας τρόπος να αποκρυπτογραφήσω τον αγαπημένο, να διαβάζω τι τον ενδιαφέρει.

Εγώ πάλι, έβλεπα πολύ θέατρο. Μου γεννούσε τόσες σκέψεις, σκέψεις που μετά χανόντουσαν, θαμμένες στην άβυσσο ενός μυαλού που επιμένει να ξεχνάει. Ήθελα κάπου να τις κρατήσω, να τις καταγράψω, γιατί όχι να τις μοιραστώ, αν κάποιος τυχαία έπεφτε πάνω τους. Χα, νόμιζα.

Ο τότε αγαπημένος με βάφτισε, ευγνώμων του είμαι, μου αρέσει τόσο αυτό το όνομα γιατί εστιάζει στο τι είναι σημαντικό. Απέκτησα blogger account και μαζί με αυτό χώρο ελεύθερης έκφρασης. Σκέψεις, άσχετες με το θέατρο, ερχόντουσαν, κατακλυσμός, διαισθανόμουν ότι είναι σημαντικές για μένα, έπρεπε να καταγραφούν. Δικές μου κι αυτές, δεν αξίζουν να ζήσουν; Έτσι δημιουργήθηκε ετούτο εδώ το μπλογκ και εγώ απέκτησα μια νέα ιδιότητα, μια άλλη υπόσταση.

Έρχεται ο χωρισμός με τον αγαπημένο, και το μπλογκ μετατρέπεται σε πεδίο μάχης. Να του πω αυτά που αλλιώς δε μπορούσα, να τον κρατήσω μακριά. Πόσο επιτακτική ήταν αυτή η ανάγκη, τόσο που δε καταλάβαινα και η ίδια ότι αυτό στην ουσία έκανα. Με αυτό το μπλογκ τον κράτησα μακριά και ξέφυγα. Και βέβαια, όταν ο πόνος ήταν πολύ μεγάλος, να πληγώσω και εγώ. Πόσο κακιά μπορώ να γίνω. Σπόντες που κανείς άλλος δε θα έπιανε, αλλά γραμμένες για να πονέσουν. Κι αν κρίνω από τις αντιδράσεις, έτσουξαν. Oh well άνθρωποι είμαστε, όχι μόνο εμπεριέχουμε την ικανότητα να προκαλούμε πόνο αλλά και τη θέληση μερικές φορές.

Συγχρόνως, ανακαλύπτω το monitor. Αρχίζω να περιφέρομαι στη μπλογκόσφαιρα, μέσα από λινκς και προφίλ, και βρίσκω διαμάντια, εκπληκτικές γραφές αλλά το σημαντικότερο για μένα, ανθρώπους με παράλληλες σκέψεις και συναισθήματα. Η σκέψη σας να σπρώχνει τη δικιά μου, να με συντροφεύει, να με οδηγεί. Δεν είναι κάτι βαθυστόχαστο που έγραψε ο τάδε συγγραφέας, είναι κάτι βαθυστόχαστο που έγραψε ένας άνθρωπος της διπλανής πόρτας, που αισθάνεται συναισθήματα παρόμοια με εμένα, που παλεύει το δικό του αγώνα, που πορεύεται όπως καλύτερα μπορεί.

Άραγε εγώ βοήθησα καθόλου τη δική σας σκέψη; Θα ήθελα να έχω προσφέρει κάποια ανταπόδοση. Ήταν οι σκέψεις τόσο οικίες, τόσο μέσα στη καρδιά μου, ήθελα να σχολιάσω. . Ξεπέρασα το αίσθημα ποια είμαι εγώ να σχολιάζω σε αυτούς που γράφουν τόσο υπέροχα, στο κάτω κάτω ανώνυμα γράφω, ανά πάσα στιγμή σβήνω λογαριασμό και μπογκ, και μην την είδατε τη δικιά σας. Άρχισα να σχολιάζω, αρχίσατε να με επισκέπτεστε. Πόσο ευγνώμων είμαι για αυτό. Πόσο ευγνώμων είμαι για το καλωσόρισμα, την ενσυναίσθηση, την έλλειψη κακεντρεχών σχολίων.

Το μπλογκ άρχισε να γίνεται πεδίο δοκιμών. Συμπληρωματικό της ψυχανάλυσης, ξεκαθάρισμα μυαλού και ψυχής. Βλέπεις, το χάρτινο ημερολόγιο είναι αλλιώς. Εκεί η γραφή είναι αλλοπρόσαλλη, εκεί δεν επιστρέφω. Εδώ, η πιθανότητα κάποιος να πέσει πάνω μου και να διαβάσει με ωθεί να γράφω πιο δομημένα, και εγώ να επιστρέφω, να επανεξετάζω. Και τα σχόλια σας να με κάνουν να επικεντρώνομαι, να εστιάζω, να αναθεωρώ, να ανακαλύπτω πλευρές άλλες στη σκέψη μου που ή δε μπορούσα ή αρνιόμουν να δω. Νοιώθω ότι λόγω ετούτου εδώ του μπλογκ η ψυχανάλυση προχωρά πιο γρήγορα, βρίσκω το κουράγιο να είμαι αληθινή και εκεί αφού το έχω ήδη κάνει εδώ.

Και τώρα που βρίσκομαι άραγε; Συνειδητά έξω από το monitor λόγω αγοραφοβίας, ξαφνικά επιζητώ την επικοινωνία μαζί σας. Θέλω να με διαβάζετε και να σχολιάζετε. Θέλω την άποψη σας. Θέλω και την αποδοχή. Πλέον, κάποιους τους αισθάνομαι κοντά. Με νοιάζει. Στεναχωριέμαι όταν τους νοιώθω να πονούν ή να είναι χαμένοι. Έχω αρχίσει να ανήκω και εγώ στο μπλογκοχωριό; Μόνο έναν γνωρίζω προσωπικά. Η ανωνυμία διαφυλαγμένη. Ή μήπως όχι; Η αλκιμήδη υπάρχει πλέον. Δεν είναι ανώνυμη, μπορεί να είναι εικονική, αλλά ανώνυμη δεν είναι.
Η σκέψη έχει προχωρήσει τόσο και οι αναζητήσεις πάνε τόσο βαθιά που δεν αισθάνομαι ότι η συνέχεια της πορείας αφορά ετούτο το μπλογκ. Μάλλον θα μείνουνε μεταξύ εμού και της ψυχολόγας πλέον. Ίσως όχι. Θα δείξει. Θα επανέλθω στα περιφερειακά μου ζητήματα; Τα αντέχω; Έχουν νόημα; Πιθανότατα. Κι αυτό θα δείξει.

Επανάληψη ασκήσεως εσωτερικής γαλήνης νουμερό trois.

Ναι, ναι, ποτέ δε ξέρεις που θα σε πάει η ρημαδοζωή. Ευτυχώς.

Φιλιά κι ευχαριστώ

Όχι, όχι δεν αποχαιρετώ ακόμη. Δε θα γλυτώσετε τόσο εύκολα!

16 σχόλια:

αλκιμήδη είπε...

Sorry που το ανέβασα δις, αλλά όταν το είδα χθες βράδυ, τίγκα στο ορθογραφικό, λέω εορταστικό είναι, δε κάνει, αλλά βαριόμουν να το διορθώσω. Τώρα στη δουλειά, που βαριέμαι να δουλέψω, βρήκα ευκαιρία1

Alkyoni είπε...

άφωνη!
ίσως κάποια στιγμή να πρέπει να κάνουμε όλοι τον απολογισμό μας,κάτι μου λέει πως αυτή η λέξη δεν ταιριάζει..
πώς βρεθήκαμε εδώ τί μας πρόσφερε το "εδώ",τί καλό ή κακό αποκομίσαμε
το τί καλό ή κακό δώσαμε κι αυτό ίσως ενδόμυχα να το ξέρουμε
κοίτα σε τί σκέψεις μ έβαλες τώρα...
Εννοείται ΔΕΝ θα σταματήσεις να γράφεις
Δεν θέλω να χάσω τους θεατρικούς μονολόγους -το θεατρικός ξέρεις πως δεν έχει εδώ την έννοια του ψεύτικος-
στα περισσότερα ποστ σου όταν τα διάβαζα-αν και οφείλω να ομολογήσω πως "δυσκολεύτηκα" να σε "αποδεχτώ" ως παρουσία εδώ μέσα..πολλές φορές έγραφα το λινκ σου στο βλογκ μου κι άλλες τόσες το έσβηνα και πάλι το ξανάβαζα...δεν ξέρω τί μ εμπόδιζε να σε "αποδεχτώ",ειλικρινά δεν μπορώ να το εξηγήσω,πλατειάζω και χάνω τον ειρμό..στο τέλος όμως σ ένιωσα φίλη το λινκ έμεινε και μένει και ουσιαστικά είχα ξεκινήσει να πω,πως διαβάζοντας τα περισσότερα ποστ σου,ένιωθα αυτό που για τον Ελύτη είχε γραφεί...
πως τα πάντα είναι σαν να αιωρούνται λίγο πιο πάνω απ το έδαφος
όμορφο συναίσθημα
Μακάρι να έγινα κατανοητή
Το ελπίζω δηλαδή
Έλα να τα χιλιάσεις τώρα :)

αλκιμήδη είπε...

Αλκυόνη
σε ευχαριστώ για τα όμορφα λόγια
Και αυτό που περιγράφεις, είναι ακριβώς αυτό που νοιώθω για τον εαυτό μου. Και εγώ δυσκολεύομαι να με "αποδεκτώ".
Τίποτα δεν είναι άσπρο μαύρο όμως, τίποτα δεν είναι όλο έτσι ή όλο αλλιώς.
Στην αποδοχή πάντως κρύβεται το μυστικό, για μένα τουλάχιστον και για όλα

Σταυρούλα είπε...

Αλκιμήδη, ποιος σου είπε πως θέλουμε να γλιτώσουμε από σένα; ;) Και βέβαια δεν θέλουμε να ΄χασουμε τις σκέψεις σου για το θέατρο!
Για μένα αυτό το ποστ ήταν μια ευκαιρία να σε γνωρίσω ακόμα καλύτερα μιας και λίγο καιρό σ΄έχω ανακαλύψει! Σε θαυμάζω που βάζεις τέτοιες "ασκήσεις" στον εαυτό σου, γιατί εγώ τελευταία δεν σκέφτομαι το πώς θα εξελιχθούν καταστάσεις και συναισθήματα στο μέλλον.
Όλα αυτά που περιγράφεις για το πώς ξεπέρασες το αίσθημα του τι να σχολιάσεις σε ορισμένους τόσο προικισμένους ανθρώπους είναι γνώριμο. Για μένα το μεγάλο στοίχημα είναι να 'μαστε γνήσιοι όσο το μπορούμε κι αντέχουμε!
Εκατό σε 4 μήνες ε; Μπράβοοοοο! Να τα χιλιάσεις λοιπόν! :)

Unknown είπε...

To ημερολόγιο ενός ημερολόγιου :p

Ανώνυμος είπε...

να σου πω την γνωμη μου?

..μην προσπαθεις να προβλεψεις κανενα μελλον, just enjoy your life και προσπαθησε να κανεις ευτυχισμενους αυτους που αγαπας, μονο αυτα αξιζουν τελικα...

αλλωστε, οπως πριν απο τεσσερις μηνες δεν μπορουσες να προβλεψεις οτι σημερα θα εγραφες το εκατοστο ποστ, ετσι και σημερα αποκλειεται να μπορεις να προβλεψεις τι θα κανεις σε τεσσερις μηνες...

αλκιμήδη είπε...

renata
καλημέρα σου
ούτε κι εγώ θέλω να σκέφτομαι πως θα εξελιχθούν τα πράγματα. Η άσκηση αυτό αποδεικνύει εξάλλου, και η γραφή της εδώ ακαδημαική.
to make the point
και για να θυμάμαι πάντα

καμηλιέρη
μία φορά δικαιούμαι κι εγώ λίγο metablogging :)

nuwanda
μα δε προσπαθώ
αυτό νόμιζα ότι λέει το ποστ μου, ότι δεν έχει νόημα άρα και δε προσπαθώ

Alexandra είπε...

alcimede mou

να τα κάνεις χίλια και όσα εσύ επιθυμείς (εγώ έχω μόνο 63!)

εύχομαι να απολαμβάνεις την κάθε στιγμή στη ζωή σου και τον κυβερνοχώρο...

φιλιά πολλά

αλκιμήδη είπε...

Αλεξάνδρα μου
εσύ έχεις 63 διαμάντια
ευχαριστώ για τις ευχές

bebelac είπε...

Μην τολμήσεις να φύγεις.
ΕΔΩ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙΣ. ΚΑΙ ΣΥ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ -ΕΣ ΑΚΟΜΑ.
ΣΑΣ ΘΕΛΩ!

αλκιμήδη είπε...

Καλησπέρα μπεμπελακ
δεν είχα σκοπό να φύγω. Εδώ θα μείνω.
Ποιός άλλος έχει σκοπό να φύγει; Όλο επισόδια χάνω. Που κυκλοφορώ εγώ, που;

porter είπε...

Σκέφτηκες όπως σκέφτηκα.
Είπες όσα δεν είπα.
Έγραψες όσα δεν έγραψα.
Με κάλυψες!

tassoula είπε...

Mα δεν θέλουμε να γλυτώσουμε!!
Να είσαι καλά να τα κάνεις πολλά-πολλά τα ποστάκια!!
καλή εβδομάδα!!!

αλκιμήδη είπε...

γούρι
ευχαριστώ για την επίσκεψη και τα λόγια
΄σου έρχομαι αμέσως

τασσούλα
να σαι καλά
καλή εβδομάδα και σε σένα

γιώργος είπε...

ευχές,
όχι για πολλά,
αλλά για καλά...

με πρωταρχικό σκοπό να ικανοποιούν εσένα και μόνο εσένα...

αν μέσα από αυτά είσαι εσύ, τότε θα υπάρχουν άνθρωποι να τα διαβάζουν...

καληνύχτα αλκιμήδη...

αλκιμήδη είπε...

Γιώργο μου
σε ευχαριστώ...