Πέμπτη, Νοεμβρίου 09, 2006

Και συνεχίζω να με παρατηρώ

Τον τελευταίο μήνα έχω μπει σε φάση παρατήρησης. Παρατηρώ τις σκέψεις μου, τη συμπεριφορά μου, τις πράξεις μου, τα τεκταινόμενα γύρω μου. Παρατηρώ και καταγράφω, είτε εδώ είτε απλώς στη μνήμη μου. Μερικές φορές απλά αναγνωρίζω την ύπαρξη τους και κρατώ αυτή την αναγνώριση/γνώση για αργότερα. Μερικές φορές αναλύω το γιατί τους. Άλλες φορές διαισθάνομαι το γιατί τους, ή όπως μου αρέσει τελευταία να λέω, ψυχανεμίζομαι. Σιγά σιγά αντικαθιστώ τη λέξη διαισθάνομαι με τη λέξη ψυχανεμίζομαι. Η αίσθηση έχει τη βάση της στις σκέψεις, η ψυχή είναι κάτι άλλο απροσδιόριστο, το κομμάτι μου που νοιώθω από παιδί ότι παραμένει αναλλοίωτο μέσα μου. Αυτό που με συνδέει με ότι βρίσκεται γύρω μου, ζωντανό ή μη. Άλλωστε ποιος ορίζει τι είναι ζωντανό και ποιος θα κρίνει αν μια πέτρα έχει ζωή ή όχι. Πολύ φτωχά τα μέσα που διαθέτουμε για να μπορέσουμε να απαντήσουμε αυτήν την ερώτηση. Ξέφυγα όμως και επιστρέφω.

Παρατηρώ λοιπόν, χωρίς να κρίνω, χωρίς να αρνούμαι το δικαίωμα αυτών των σκέψεων, αισθημάτων, πράξεων, να μπαίνουν στη ζωή μου, να υπάρχουν. Κι όταν μπορώ να δω καθαρά το λόγο ύπαρξης, ή να τον εξαγάγω με τη λογική, ή μόνο να τον ψυχανεμιστώ, καταγράφω κι αυτό στο νου. Κι εκείνη τη στιγμή αυτόματα αποφασίζω αν θα κρατήσω το συναίσθημα/πράξη/σκέψη ή αν θα το διώξω. Κι αν βλέπω ότι θα ήθελα να το διώξω αλλά δε μπορώ, παρατηρώ και αυτή την αδυναμία και τα γιατί της.

Για παράδειγμα παρατήρησα πριν τρεις εβδομάδες ότι άρχισα πάλι να στερώ πράγματα που με ευχαριστούν από τον εαυτό μου. Με πολύ καλές δικαιολογίες σταμάτησα να πηγαίνω πισίνα, σταμάτησα το TaiChi, έχω πάνω από δύο μήνες να κάνω θεραπεία reiki, δε φροντίζω τον εαυτό μου όπως πριν. Παρατηρώ ότι αυτό ξεκίνησε τη στιγμή που λυτρώθηκα από το ντιμπούκ μου. Όσο εκεί υπέφερα δεν είχα λόγο να αυτοτιμωρούμαι κι αλλιώς. Τώρα το ασυνείδητο δεν αντέχει τόση περιποίηση και καλοσύνη από μέρους μου. Προσπάθησα να επανέλθω στις αγαπημένες μου δραστηριότητες, αλλά παρατήρησα ότι το ασυνείδητο δεν είναι έτοιμο ακόμη για τόσο χάϊδεμα. Αποδεχόμενη το γεγονός αυτό, έκανα δώρο στον εαυτό μου το TaiChi μόνο και αποφάσισα να μη πιέσω το ασυνείδητο να πάει κόντρα στην ανάγκη του για αυτοτιμωρία. Ξέρω ότι αν το κάνω αυτό θα βρει τρόπους πιο καταστροφικούς για τιμωρία. Κι αυτό δε το θέλουμε, σωστά;

Παρατηρώ ότι συνεχίζω να καπνίζω και να αυξάνω τη ποσότητα των τσιγάρων που καπνίζω. Άλλη μια αυτοτιμωρία που δεν αντέχω να αποδιώξω. Και στη δουλειά συνεχίζω να βάζω τρικλοποδιές. Και άλλη μία αυτοτιμωρία.

Χθες, με άνδρα που με ενδιαφέρει (αχ, αυτή η ερωτική ζωή της αλκιμήδης τελειωμό δεν έχει) παρατήρησα κάποια στιγμή ότι η συμπεριφορά μου έγινε περίεργη και απωθητική. παρατήρησα τις σκέψεις μου και είδα πέντε έξι ανασφάλειες να έχουν κάνει κατάληψη. Οι ανασφάλειες γελοίες και καμία θέση δεν είχαν σε εκείνη τη στιγμή. Τους λέω ουστ από εδώ, δε με πείθετε. Αυτές όμως επέμεναν ότι εκεί ήταν η θέση τους, μέσα στο μυαλουδάκι μου. Παρατηρώντας το γεγονός αυτό, έκανα το μεγάλο βήμα να αποδεχτώ τις σκέψεις της στιγμής και να μη προσπαθήσω με βία να αλλάξω τη σπασμωδική μου συμπεριφορά, με μια άλλη πιο σπασμωδική, ξένη προς εμέ και ψεύτικη συμπεριφορά. Έτσι είμαι τώρα, αυτό είναι, σκέφτηκα. Και ενημέρωσα τον άνδρα, "δρω υπό την επείρια βλακωδών ανασφαλειών αυτή τη στιγμή" Και αυτό για μένα είναι πολύ μεγάλο βήμα. Έμεινα πιστή στην αλήθεια μου χωρίς να με πανικοβάλλει το ενδεχόμενο της μη αποδοχής. Και το αναγνώρισε και ίσως να μη πήρε τη συμπεριφορά μου προσωπικά, και ίσως να ψυχανεμίστηκε κι αυτός, ότι και κάτι άλλο να υπάρχει πέρα από αυτό που εκείνη τη στιγμή έβλεπε. Παρατηρώ ότι σιγά σιγά αποδέχομαι τον εαυτό μου και του επιτρέπω να είναι κάπως.

Παρατηρώ επίσης ότι συνεχίζω να φέρνω στη ζωή μου καταστάσεις που με σπρώχνουν στο μονοπάτι που βαδίζω. Χθες σε συζήτηση με φίλο που αντιμετωπίζει φοβερά οικονομικά προβλήματα, προσφέρθηκα να του δανείσω κάποια χρήματα. Συγκινήθηκε και αρνήθηκε λέγοντας μου ότι παραείμαι καλή και να προσέχω. Η απάντηση μου, ότι θα μπορούσα να σου δανείσω περισσότερα, αλλά σου προσφέρω μόνο αυτά που ξέρω ότι αντέχω να χάσω. Συνειδητοποίησα εκείνη τη στιγμή ότι και συναισθηματικά κάνω το ίδιο. Δίνω μόνο όσα αντέχω να χάσω. Παρατηρώ ότι στη τελευταία προσπάθεια σχέσης, τη διέκοψα πριν καλά καλά ξεκινήσει λέγοντας, δεν έχω αποθέματα αυτή τη στιγμή. Παρατηρώ ότι το ασυνείδητο μου με προστατεύει και δε με αφήνει να ξεπεράσω τις αντοχές μου. Το νοιώθω σα φύλακα άγγελο, σε επαφή με αυτό το αναλλοίωτο που έλεγα πριν, με γνώση του τι μου ταιριάζει, να με συντροφεύει και να με οδηγεί. Παρόλα τα επίκτητα που η ζωή του έχει φορτώσει. Αυτή η σκέψη με γαληνεύει, διώχνει το άγχος και το φόβο.

Σκέφτομαι τα διαβάσματα των τελευταίων είκοσι χρόνων και οι άνθρωποι που συνάντησα με αργά αλλά σταθερά βήματα με οδηγούν σε αυτή τη πεποίθηση της ένωσης με ότι είναι γύρω μας και στην ανάγκη για καθαρό μυαλό/ψυχή/σώμα. Με βασικούς άξονες δύο προηγούμενες σκέψεις μου, εδώ και εδώ, προχωρώ.

Για την αλκυόνη που μου το ζήτησε τα αναγνώσματα που με έβαλαν στους δρόμους που βαδίζω.

Dyer και το βιβλίο του "οι περιοχές των σφαλμάτων σας", που μου εισήγαγε την έννοια ότι η σκέψη μας γεννά αισθήματα και πράξεις, ότι η συμπεριφορά των άλλων μας στεναχωρεί στο βαθμό που εμείς αποφασίζουμε λόγω των ακυρωμένων μας προσδοκιών, ότι δε πρέπει να περιμένουμε από τους άλλους να δρουν όπως θα δρούσαμε εμείς γιατί είναι διαφορετικοί άνθρωποι, και ότι και εμείς δε πρέπει να δρούμε όπως περιμένουνε οι άλλοι.

Dan Millman, και από όλα τα βιβλία του προτιμώ το Everyday enlightment, twelve gateways to spiritual growth, που μεταξύ πολλών χρήσιμων πραγμάτων, εισαγάγει τη μεγάλη αλήθεια ότι φέρνουμε στη ζωή μας αυτό που πιστεύουμε ότι αξίζουμε και εξηγεί γιατί έχει ο άνθρωπος τη τάση να αυτοτιμωρείται και πως χτίζεται ή γκρεμίζεται η αίσθηση της αυτοαξίας μας.

Hugh Prather και το βιβλίο του The little book of letting go, που με εισήγαγε στην έννοια της ένωσης με όλους τους ανθρώπους και την ανάγκη του καθαρού μυαλού, και εκδόσεις καφέ σχολείο (Κώστας Φωτεινός) που το προχωρήσανε λίγο παραπέρα στην ένωση με όλο το σύμπαν και την ανάγκη και καθαρής ψυχής αλλά και σώματος.

Και έπεται συνέχεια. Παρατηρώ ότι διαρκώς έρχομαι σε επαφή και με ένα ακόμη κομματάκι του παζλ, και μετά κι άλλο, κι άλλο. Άντε, καλό μου δρόμο!

17 σχόλια:

bebelac είπε...

Βγαίνουμε στ’ ανοιχτά...σκληρό το ταξίδι ανελέητο πολλές φορές, αλλά δεν υπάρχει δρόμος προς τα πίσω ..καλό σου (μας) ταξίδι...

markos-the-gnostic είπε...

ώστε υπάρχει κάτι αναλλοίωτο μέσα μας
ώστε το ασυνείδητο συνεχώς επιζητά την αυτοτιμωρία μας

αλκιμήδη είπε...

μπεμπέ
όμορφο το βρίσκω το ταξίδι
πολύ γεμάτο από ζωή
αυτό μου φτάνει και μου περισσεύει

μάρκο
α, εγώ μιλώ για την αλκιμήδη και μόνο!

η αλκιμήδη νοιώθει πως έχει κάτι αναλλοίωτο μέσα της. Νοιώθω βέβαια πως έτσι είναι για όλους, αλλά ποιά είμαι εγώ να λέω τέτοιες μεγάλες κουβέντες;

της αλκιμήδης το ασυνείδητο έχει αυτοτιμωρητικές τάσεις, το δικό σας έχει άλλη ζωή διανύσει.

Ανώνυμος είπε...

μήπως η αυτοτιμωρία στο ασυνειδητο και η ενοχή στο υποσυνείδητο, μας φυλακίζουν τη σκέψη, στερούν την ελευθερία από το πνεύμα στον αγώνα για την ολοκλήρωση;;;

Sigmataf είπε...

Σε παρατηρώ καιρό τώρα...
και μπορώ να πω
οτι οι παρατη ρίσεις σου είναι κατα-πληκτικές.
Καλό μας βράδυ.

αλκιμήδη είπε...

kyriayf
καλημέρα σου καλή μου
αυτό ακριβώς κάνουν, και εμείς, τα έλλογα όντα, δυσκολευόμαστε να ελέγξουμε τη σκέψη. Μπορούμε όμως να δραπετεύσουμε, είμαι σίγουρη για αυτό!

αγαπητέ sigmataf
με κάνετε να κοκκινίζω
και τι όμορφα που είναι
μου πάει το ροζ μαγουλάκι!
καλημέρα σας

MåvяiÐåliå είπε...

Καλημέρα κι από εμένα!

Full time job είσαι με τον εαυτό σου!

Μπράβο!

Πάντως χωρίς να είμαι ιδικός καθαρά από ένστικτο και από αυτά που εισπράττω μέσα από το blog σου….φοβάμαι μήπως αυτή η διαδικασία σε κρατάει μακριά από άλλα πράγματα...το γράφω με μεγάλη επιφύλαξη.

Απλά μερικές φορές σταμάτα την παρατήρηση (τη τόσο σκληρή δουλειά με τον εαυτό σου) κάθισε πίσω και πάρε ανάσες αυθορμητισμού κάνε ένα διάλειμμα και πάμε πάλι (ίσως και να συμβαίνει απλά εδώ δε φαίνεται κάτι τέτοιο).

Alkyoni είπε...

να δω πόσα ακόμα "μονοπάτια" θ ανοιχτούν..αλλά ίσως να ναι ένα,στο οποίο όλοι πάμε από διαφορετικούς δρόμους
το ρέικι γιατί το σταμάτησες;;
θα θελα πολύ να δω ένα ποστ για το πώς σε "βοηθάει" το ρέικι
τί νοιώθεις και κατά τη διάρκεια και μετά
χμμμ ζητάω πολλά ε; επίσης αν όταν έκανες ρέικι τα χέρια του/της θεραπεύτριας ακουμπούσαν πάνω στο σώμα ή ήταν σε απόσταση
αν και νομίζω πως είχαμε ξαναμιλήσει για το ρέικι το σημερινό σου ποστ που αναφέρεται και σ αυτό μου θύμισε κάτι που διάβασα για το ρέικι ...πως όταν το "ψάχνεις" έρχεται αυτό και σε "βρίσκει" και διάφορα τέτοια
ίσως όσα γράφω να σου "ακούγονται" ειρωνικά,πίστεψέ με δεν είναι
και με μια πρώτη ματικά που έριξα στο ποστ πρόσεξες πως "έμεινα" στο ρέικι και σ ένα βιβλίο που για να μου κέντρισε ο τίτλος του το ενδιαφέρον "The little book of letting go" υποθέτω,πως αυτά τα δυό είναι ...το ένα κάτι που κάποια στιγμή εγκατέλειψα,αν κι έχω τον δεύτερο βαθμό (θα μας πάρουν με τις πέτρες) :P
και το άλλο,το βιβλίο μάλλον δείχνει πως πρέπει να μάθω μερικά...
αυτά με μια πρώτη ματιά
Θα επιστρέψω να το ξαναδιαβάσω,γιατί μ έκανες κι έμεινα σε 2 μόνο σημεία
πολλά κοινά βλέπω πως υπάρχουν alci
προς το παρόν αυτό το σεντόνι :) ένα ευχαριστώ και πολλά φιλιά
καλημέρα :)

αλκιμήδη είπε...

μαύρη ντάλια
φαίνεται έτσι και ίσως έτσι να είναι
αυτή η δουλειά της φετινής χρονιάς
ίσως το 2007 να χαλαρώσω λίγο
πάντως συνεχίζω και να ζω, και αυθορμητισμό διαθέτουμε, απλώς όλα έχουν αποκτήσει άλλη συνείδηση φέτος. Δεν είναι κακό. Να μη πω ότι έχω αρχίσει να το ευχαριστιέμαι, έχει μια περιπαιχτική διάθεση η όλη παρατήση ξέρεις
ευχαριστώ πάντως

αλκυόνη
το πέτυχα δηλαδή αυτή τη φορά; πλησίασα λίγο το ζητούμενο της παραγγελιάς;
ΖΗΤΩ!
Μου αρέσουν οι παραγγελιές σου, σου το έχω ξαναπεί.
Θα γράψω για το reiki, αλλά αργότερα, όταν θα επανέλθω.
Αλήθεια έχεις δεύτερο βαθμό; Αν είναι έτσι πρέπει ΕΣΥ να γράψεις για το reiki
:)
φιλιά!

Alexandra είπε...

καλημέρα καλή μου (από εβδομάδα τα λέμε, πρώτα ο Θεός!)

χρειάζεται όσο δυνατόν εναρμόνιση και ισσοροπία για να αγαπήσουμε τον εαυτό μας... άλλες φορές τα καταφέρνουμε άλλες όχι.

το ότι μπορείς να 'παρατηρείς' με ηρεμία και να αναλύεις τα θετικά αλλά και τα αρνητικά σου, εγώ θεωρώ ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό.

αφού τα αναλύσεις και τα κατανοήσεις, θα έρθει η στιγμή (που θα είσαι εσύ έτοιμη) να τα πολεμήσεις, να τα αντιμετωπίσεις, να τα αποδεχθείς, να τα εξωραϊσεις... ότι πρέπει να γίνει, θα γίνει... μόνο μην πιέζεσαι παραπάνω από όσο πρέπει.

φωτεινές σκέψεις!

I.P.Potis είπε...

Μακάρι να μη σταματούσαμε ποτέ να παρατηρούμε.

Alkyoni είπε...

Letting go is a journey that never ends. Never. It only begins -- over and over again -- each time I can glimpse something higher than my own painful certainty over who I think I am. There is always something higher; a life beyond the limits of my present sight.

Σταυρούλα είπε...

Καλό σου δρόμο, κούκλα μου! Σε θαυμάζω ! ;)

Кроткая είπε...

Αλκιμήδη, εμένα μου αρεσει η διαδικασία αυτοπαρατ'ηρησης, είναι πολύ δημιουργική. Και να δεις που θα βγεις πιο πλούσια από αυτήν, αν και νομίζω πως είναι μια διαδικασία που δεν σταματά ποτέ.

candyblue είπε...

Είναι βλέπεις και η εποχή τέτοια,χειμώνας γαρ, που σε κάνει να μηρυκάζεις πιο εύκολα τα μέσα σου,να πυκνώνεις αντί να αραιώνεις (όπως έκανες τα καλοκαίρια).
Είναι και αυτή η εποχή που άλλοτε ανθίζει αισθήματα μέσα σε αγκαλιές και άλλοτε κοπρίζει ζωές γεννώντας παγωμένα λογικά κλισέ.

Ανώνυμος είπε...

Μιά και αναφέρεις βιβλία, θα ήθελα να προσθέσω ένα που με σημάδεψε: "I am OK, you are OK" καθώς και μερικά άλλα βιβλία σχετικά με την "Transactional Analysis" αλλά σήμερα αυτή η σχολή θεωρείται (κακώς νομίζω) ξεπερασμένη

αλκιμήδη είπε...

καλημέρα σε όλους!

αλεξάνδρα μου
ξέρεις εσύ, πριν πόσο καιρό μου μίλησες για την παρατήρηση; (θα' ναι κανά δυο μήνες!). Έπρεπε να έρθει η ώρα του και εμπρος με βήμα ταχύ προχωράμε!

ιππότα μου
ναι, χρειάζεται πάντα να έχουμε συνείδηση των σκέψεων και πράξεων μας, πως άλλως θα είμαστε σε επαφή με τον εαυτό μας;

αλκυόνη
ναι συνεχές το ταξίδι, και όσο προχωράμε και πιο όμορφο

renata
είμαι που είμαι ψώνιο!
χαμόγελα και φιλιά πολλά κούκλα μου
(Το ξέρεις ότι και εγώ σε θαυμάζω, χειμαρώδης θετικισμός, μου αρέσει αυτό)

krot
και γω νομίζω ότι σα διαδικασία δε θα σταματήσει, θα μειωθεί η ένταση της. Ήδη έχει αρχίσει να απαλύνει

candy
και καθένας από εμάς επιλέγει τι εποχή ζει αυτή τη στιγμή.

heliotypon
ευχαριστούμε και θα τα ψάξουμε αλλά δώστε μας λίγη τροφή παραπάνω!
Θέλουμε λεπτομέρειες