Παρασκευή, Νοεμβρίου 17, 2006

Ανασφάλειες

Πόσες φορές έχω πει, έτσι είμαι αν αρέσω έχει καλώς, αν όχι τι να κάνουμε;
Όπως λέει και το άσμα, σε όποιον αρέσουμε και οι άλλοι ας πάνε στο καλό. Πόσες φορές άραγε το έχω σκεφτεί και πόσο, μα πόσο θέλω να το πιστέψω. Μέσα μου, βαθιά, να γίνει κομμάτι μου, κτήμα μου. Έτσι να ζω, αληθινή και όποιος με αγαπήσει να είναι για αυτό που είμαι, ότι κι αν είναι, τώρα.
Και εκεί που δε το περιμένω μπαίνουν οι ανασφάλειες και με διαλύουν, με μετατρέπουν σε μια άλλη, χαμένη, απροσδιόριστη, εύπλαστη, να ψάχνει απεγνωσμένα να καταλάβει τι και πως και γιατί, να μην αναγνωρίζει τον εαυτό της, να μη καταλαβαίνει γιατί τόσο πολύ φοβάται την απόρριψη, να καταλήγει σε συμπεράσματα που καμία βάση δεν έχουν, να ακούει λόγια που δεν ειπώθηκαν, αυτά που οι ανασφάλιες της της λένε ότι λογικά θα λεγόντουσαν. Παράνοια.

Κάποιος μου είχε πει "Όλοι έχουμε ανασφάλειες, το θέμα είναι πως τις διαχειριζόμαστε" Σωστά. Όλοι. Άραγε κι αυτός, που έχω απέναντι μου και φοβάμαι μη με απορρίψει, φοβάται κι αυτός τη δικιά μου απόρριψη; Αλλάζει ο δικός του φόβος τη συμπεριφορά του όπως ο δικός μου τη δική μου; Και η διαχείρηση, πως είναι αυτή άραγε; Τις αφήνεις να εκδηλωθούν. Α πα πα πα πα! Τις απωθείς; Με εκλογικεύσεις τις διώχνεις; Μια κουβέντα και αυτό είναι. Τις συζητάς; Πόση ανασφαλίτιδα να αντέξει κι ο άλλος; Αλλά πάλι, αυτή είμαι τώρα, καλώς ή κακώς, με τις ανασφάλειες μου κομμάτι μου. Και πως τις ξεπερνάς; Πόσο εύκολο είναι να χρησιμοποιήσεις τον άλλον για να τις καλύψεις. Και τι παγίδα. Μόλις φύγει επιστρέφεις πάλι στα ίδια, όλες οι ανασφάλειες και μερικές νέες πάλι μαζί σου. Να μη σε αφήνουν να προχωρήσεις, να τολμήσεις, να ζήσεις. Ξέρω η απάντηση είναι να τις ξεπεράσεις μόνος, με στέρεη βάση αγάπης για τον εαυτό σου. Αλλά κι αυτό μια κουβέντα είναι.

Τις τελευταίες δέκα μέρες το μυαλό μου έχει στήσει χορό, οι ανασφάλειες πετάγονται και φεύγουν συνεχώς. Αντιστέκομαι στην επιθυμία μου να χρησιμοποιήσω τη νέα άφιξη στη ζωή μου για το χαϊδεμά τους και τον ευχαριστώ που κι αυτός αρνείται πεισματικά να τις χαϊδέψει.
Μόνο που φοβάμαι για το πόσο θα με αντέξει. Γιατί οι φόβοι και οι ανασφάλειες γεννιούνται εκεί που έχουμε πολλά να χάσουμε, εκεί που μας καίει, εκεί που μας νοιάζει.


Καλό Σαββατοκύριακο

18 σχόλια:

Βασιλική Παπαδημητρίου είπε...

λοιπον, ακου με...
εισαι αυτη που εισαι...
τελεια και παυλα.-
κανεις οτι καλυτερο μπορεις...
τελεια και παυλα.-

αυτα...
φιλια...

Κωστής Γκορτζής είπε...

Αν δεν χάνονται στο βλέμμα του οι ανασφάλειές σου, ρίξε μια ματιά κι αλλού. Δεν έχεις να χάσεις τίποτε. Ούτε καν τις ανασφάλειές σου...

Nyktipolos είπε...

Πω πω πω κλαψο........! :PP

fish eye είπε...

..μ αρεσε αυτο που σου εγραψε ο ημιαιμος..αν δεν χανονται στο βλεμμα του οι ανασφαλειες σου,ριξε μια ματια αλλου..πολυ σωστο μου φαινεται..μα παααρα πολυ σωστο!!

lee είπε...

Δεν πιστεύω τόσο οτι είσαι ανασφαλης. Θα μου πεις δεν σε ξέρω. Σωστό κι αυτό. Αυτό που μας καιει όλους είναι η απώλεια. Φοβάσαι μην χάσεις κάτι που πιστεύεις οτι είναι καλό.
Επίσης πιστεύω οτι οι γυναίκες κρατάνε πισινές σε μια σχέση. Πάντα έχουν στην άκρη του μυαλού τους να μην πληγωθούν. Αυτό μας κρατάει στην τσίτα.
Μία συμβουλή θα σου δώσω: Χαλάρωσε και απόλαυσέ το. Κράτα το κεφάλι σου ψηλά και δείχτου ποιά πραγματικά είσαι. Αν δεν γουστάρει, μόλις γλύτωσες πολύτιμο χρόνο...

Alexandra είπε...

δεν υπάρχει άνθρωπος που δεν έχει ανασφάλειες, και φόβους, και φοβίες. όποιος πει οτι ΔΕΝ είναι σίγουρα ψεύτης ή τρελός.

ο τρόπος είναι να αποκτήσουμε αυτογνωσία. να απομακρυνόμαστε λίγο από τα πράγματα και να παρατηρούμε (ξέρω το έκανες αυτό, ίσως χρειάζεται λίγο ακόμα).

και να δυναμώνουμε τον εαυτό μας. πως; αντιμετωπίζοντας τους μεγαλύτερους φόβους μας σε τέτοιο επίπεδο ώστε να αγγίξουμε τον φόβο μας. και κάποιες φορές να συμφιλιωθούμε με κάποιες απ'αυτές. τότε θα φαίνονται μικρότερες!

ήδη δουλεύεις με το τάι τσι και το ρέικι, συνέχισε, μην το σταματάς. αν χρειάζεται, κάνε και άλλο.

kyriayf είπε...

χαίρου αυτό που σου χαρίζεται! τα υπόλοιπα στο βάθος- στην μυστική κρύπτη! καλό ΣΚ:))))

bebelac είπε...

Αρνιέται να σου χαϊδέψει τις ανασφάλειες και τον ευχαριστείς γι' αυτό;;; Γιατί;;; Αφού παλεύεις μ' αυτές, αγωνίζεσαι, αλλά παρ' όλα αυτά πάντα κάτι μένει. Για αυτό έχομαι τους συντρόφους. ΚΑΙ για αυτό!

Ανώνυμος είπε...

...respect στο σχολιο της lee!

It's the only way.

Αίσθησις είπε...

Eίσαι πολύ ανθρώπινη. Ισως δέξου ότι μια ζωή κάπως έτσι θα είσαι. Ισως το μόνο που βοηθήσει είναι η αποδοχή αυτής της πραγματικότητας. Μην κονταροχτυπιέσαι πια. Κάπως έτσι είναι οι περισσότεροι άνθρωποι. Για τους λίγους που διαφέρουν πρέπει να πω δεν τους γνωρίζω.

αλκιμήδη είπε...

Καλημέρα σε όλους!

Σας τρόμαξα λίγο ε; Τις Παρασκευές η αλκιμήδη ψυχαναλείεται. Πριν πάει στη ψυχανάλυση η αλκιμήδη γράφει ένα ποστ για το θέμα στο οποίο θέλει να εστιάσει στη συνεδρεία. Τα συναισθήματα εκφράζονται πολύ πολύ έντονα για να αποτελέσουν τη βάση της δουλειάς.


Βασιλική
Έτσι, τελεία και παύλα
φιλιά

ημίαιμε καλωσήρθατε!
θα διαφωνήσω καλέ μου. Όπου στο βλέμμα έχουν χαθεί οι ανασφάλειες το έχω πληρώσει πολύ μα πολύ ακριβά.
Δικές μου είναι, εγώ πρέπει να τις διαχειριστώ. Διαφορετικά γίνεται ο άλλος χαλάκι να κρύψω από κάτω τις ανασφάλειες και η σχέση γίνεται σχέση εξάρτησης.


Νυκτίπολε
είδατε; σας τα έλεγα εγώ!
Διεκδικώ το τίτλο της μεγαλύτερης κλαψομούνας, εδώ και τώρα!
:))))


φεγγαροαγκαλιασμένη
ακούγεται καλό και πολύ ρομαντικό αλλά το νοιώθω επικύνδινο

καλώς τη lee
αυτό ακριβώς θέλω να κανω και
για αυτό και με ζορίζουν οι ανασφάλειες που δε με αφήνουν να το κάνω


αλεξάνδρα μου
η παρατήρηση είναι κομμάτι της καθημερινότητας μου πλέον. Και είναι αποκαλυπτικότατη, βεβαίως βεβαίως
Το ρεικι και το taichi όντως βοηθάνε πολύ

kyriayf
όχι, δε θέλω πια να κρύβω και να αποφεύγω ζητήματα που μετά έρχονται υπόγεια και με χαλάνε
στο φως όλα, να τα αντιμετωπίσω και να προχωρήσω


μπεμπελακ
όχι πια συντρόφους για αυτό, όχι πια.
Με προστατεύει από τον εαυτό μου, με ωθεί να δουλέψω πάνω σε μια ανασφάλεια, θέλει να είμαι εκεί για άλλους λόγους, επειδή επιλέγω εκείνον και όχι επειδή με κάνει να κρύβομαι απο τον εαυτό μου.

Να αφήσω κατά μέρος το αν εγώ του κάνω και να ασχοληθώ με το αν αυτός μου κάνει.


nuwanda
όντως respect
και κάποια στιγμή θα πάμε από τη θεωρεία στη πράξη

αισθησις
εγώ ξέρω κάποιους αλλά είναι ελάχιστοι

Κωστής Γκορτζής είπε...

Καλωσεβρήκα! Την καλημέρα και επειδή είναι Σάββατο, αφήνω τα ψυχαναλυτικά σχόλια για την επόμενη Παρασκευή :)))

candyblue είπε...

αυτό το ποστ είναι ζωή...και συ μέσα σε αυτή αναπτύσσεις όλο και καλύτερα τις άμυνες σου.
Και όλοι εμείς...

Αλλιώς θα αυτοκτονούσαμε ασύστολα

αλκιμήδη είπε...

Ημίαιμε
αμ εγώ έχω ψυχαναλυτικές διαθέσεις ακόμη

candy
λες; μακάρι

allmylife είπε...

πρόσεξε - λέω εγώ - μην τον τρομάξεις - πιο δυνατή εσύ.
έτσι;

markos-the-gnostic είπε...

πόσο αλήθεια συνδέεται η ανασφάλεια με τον έρωτα; πόσο η εξασφάλιση του ενός για τον άλλον σκοτώνει τον έρωτα;

John D. Carnessiotis "Asteroid" είπε...

Ανασφάλεια; Γιατί; Αφού τον κερδίσατε... όπως σας κέρδισε κι εκείνος... Είναι, νομίζετε, λίγο κι εύκολο κι απλό αυτό το πρώτο βήμα, που κάνουν κι οι δύο; Αυτήν την πρώτη νίκη αμφοτέρων, την απόφαση να ανταμώσετε δύο άνθρωποι, ξένοι ώς χθες, την "συνάντηση" καθ' εαυτήν, την νοιώθετε τυχαία, δίχως περίσκεψη, δίχως ρίσκα;
Μπορεί κι η διαδρομή από δω και πέρα, η διατήρηση των κατακτήσεων, νάναι δύσκολη, αλλά αυτά τα πρώτα βήματα, τα πρώτα κέρδη, δεν δικαιολογούν αίσθημα ανασφάλειας!

αλκιμήδη είπε...

όλη μου η ζωή
δε θέλω να προσεχω
θέλω να είναι ατρόμητος
θέλω για μια φορά σε αυτή μόνο την έκφραση της ζωής να είμαι αδύναμη
Δυνατή για το παιδί, τους φίλους, την οικογένεια, τη δουλειά ναι
εδώ στον έρωτα μπορώ να είμαι τόσο δα μικρή και αδύναμη;

μάρκο
εγώ πιστεύω ότι η ασφάλεια και ιδιαίτερα όταν στηρίζεται μέσα μας και όχι στον άλλον δυναμώνει τον έρωτα και τον απογειώνει


αστεροιδή μου
βάλσαμο τα λόγια σας στην πρώτη ανάγνωση
Με τη δεύτερη όμως θυμάμαι τόσες και τόσες φορές που το πρώτο βήμα και το δεύτερο δεν έγινε ποτέ.