Τρίτη, Δεκεμβρίου 26, 2006

το χριστουγεννιάτικο δωράκι μου

Πολλές φορές έχω την αίσθηση ότι το μπλογκοχώρι κινείται σε δρόμους παράλληλους.

Το ομορφότερο δώρο των φετινών μου Χριστουγέννων ήταν το Μονόγραμμα του Ελύτη. Σε μορφή χάρτινη, με τη μυρωδιά και την αφή που πρέπει, με τις ενωμένες σελίδες που προσεκτικά πολύ έκοψα με το μαχαίρι.

Και ανακαλύπτω σήμερα το δωράκι της αλκυόνης σε όλους εμάς. Το Μονόγραμμα του Ελύτη. Σε μορφή ονειρική, να το ακούω ξανά και ξανά. Το πήρα και εγώ η άπληστη και το βαλα ξανά. Για να το ακούω, ξανά και ξανά και να το διαβάζω, ξανά και ξανά, μέσα του να χάνομαι.

Θα πενθώ πάντα – μ’ακούς; - για σένα,
μόνος, στο παράδεισο



Στον Παράδεισο έχω σημαδέψει ένα νησί
Απαράλλαχτο εσύ κι ένα σπίτι στη θάλασσα



Και βρέθηκα να ξεφυλλίζω ότι είχα και δεν είχα από Ελύτη και βρήκα κι αυτό το απόσπασμα από συνέντευξή του

Στη ποίησή μου υπάρχει μια αναζήτηση για τον Παράδεισο. Όταν λέω «παράδεισος», δεν το λέω αποδεχόμενος τη χριστιανική έννοια. Πρόκειται για έναν άλλο κόσμο ενσωματωμένο στον δικό μας, τον οποίο από δικό μας λάθος είμαστε ανίκανοι να αδράξουμε. Κάπου έχω πει ότι υποφέρουμε από έλλειψη ευτυχίας, γιατί από δικό μας λάθος δεν μπορούμε να την καρπωθούμε


κι εσύ που ξέρεις πως είναι ο παράδεισος
πάρε με από το χέρι και οδήγησε με
τα μάτια μου μπορούν να τον αναγνωρίσουν
τα βήματα μου θέλουν εκεί να καταλήξουν
η ψυχή μου, α, η ψυχή μου λαχταρά εκεί να πάει
να κουρνιάσει στο νησί του είναι μου
να σε προσκαλέσει να την επισκεφτείς
να ανοίξω τα χέρια μου και μέσα τους να σε κρατήσω
να σε κυριεύσω και να με κυριεύσεις



Και εγώ που κυνηγώ την αυτάρκεια τόσο καιρό, βρίσκομαι τώρα να κλέβω τα λόγια του Ελύτη

ή κανείς ή και οι δυό μαζί, μ’ακους;


δε το θέλω το αλλιώς,
το μπορώ, το αντέχω, αλλά δεν το θέλω

25 σχόλια:

markos-the-gnostic είπε...

δε νομίζω από δικό μας λάθος πάντοτε -η ζωή είναι ένα συνονθύλευμα λεπτών ισορροπιών όπου η δική μας συμβολή είναι συχνά απειροελάχιστη - πέραν τούτων ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

allmylife είπε...

"δεν το θέλω"
επίσης.
Καλημέρα καλή μου.

Φοινιξ είπε...

Κανείς δεν το θέλει νομίζω.

Καλημέρα και χρόνια πολλά

bebelac είπε...

Μικρή μου Αλκιμήδη, τι περίεργο πράγμα η "αυτάρκεια" Πασχίζουμε να την αποκτήσουμε και μετά δεν τη θέλουμε... Σαν χριστουγεννιάτικη ευχή σου δίνω: "Να είσαι αυτάρκης, και ταυτόχρονα ερωτευμένη με ανταπόκριση, ποιότητα, διάρκεια, και πάθος"

αλκιμήδη είπε...

Καλημέρα και χρόνια πολλά ξανά


Μάρκο
σε αυτό ξέρεις ότι διαφωνούμε
η δική μας συμβολή είναι και η μόνη που επηρρεάζει
αυτό πιστεύω εγώ
δε θα μπορούσα να πορευτώ αλλιώτικα
εύχομαι σε όλους να το πιστέψουν
για να υποστηρίξουμε όλοι τα όνειρά μας όπως μας ταιριάζει.
Και ίσως οι συγκυρίες να είναι άτυχες μερικές φορές, ή τραγικές (αυτό πως να το αντιμετωπίσει κανείς;) αλλά μόνο αν αναλάβουμε τη πλήρη ευθύνη της ευτυχίας μας θα τη διεκδικήσουμε κιόλας.
Αν όχι εμείς ποιός;
Αν δεν την οφείλουμε εμείς στον εαυτό μας, ποιός;
Πάντα πιο εύκολο με παρέα, αλλά εμείς οι πρώτοι και κύριοι υπεύθυνοι, πάντα.

όλη μου η ζωή
μας εύχομαι λοιπόν να το αποκτήσουμε, αφού αυτό μας ταιριάζει τελικά
κι ας αφήσουμε την αυτάρκεια για άλλους
ή μάλλον να τη θυμόμαστε και να τη χρησιμοποιούμε όταν πρέπει να μαζέψουμε τα κομμάτια μας
αλλά μέχρι τότε να παλεύουμε για το "μαζί" και όταν το βρίσκουμε να αφηνόμαστε σε αυτό


φοίνικα
καλώς μας ήρθατε
δε ξέρω αν είναι καθολική η επιθυμία για το "μαζί"
εγώ το προτιμώ πάντως


μπεμπέ μου
και τα δυό μαζί δε γίνεται
άμα λιώνω και γίνομαι ένα με κάποιον, είμαι λειψή χωρίς του,
κι όσο κι αν φοβίζει η έλλειψη αυτάρκειας, επιλέγω να κάνω τη βουτιά κι ας χαθώ.
κρατώ λοιπόν τη δεύτερη ευχή σου
ευχαριστώ

Ανώνυμος είπε...

....λοιπον, το να λαμβανεις ως δωρο το Μονογραμμα σημαινει οτι ολα πηγαινουν πολυ καλα και δεν χρειαζεται να ανησυχεις για τιποτε επι του παροντος!

Χρονια πολλα!!

Σταυρούλα είπε...

Το καλύτερο δώρο στην παρούσα φάση είναι αυτό, γλυκειά μου!
Όποτε χάνω την πίστη μου στην αγάπη, το διαβάζω και λέω "να! μια μεγάλη αγάπη που υπήρξε κι άντεξε" και πιστεύω ξανά! ;)
Καλημερούδιααα! :)

αλκιμήδη είπε...

αγαπητέ nuwanda
καλημέρα σας και χρόνια πολλά!
να χαίρεστε την οικογένεια σας

έτσι νομίζω κι εγώ, ότι όλα καλά πηγαίνουν, και ότι η χρονιά μου γυρίζει
ευχαριστώ σας

αλκιμήδη είπε...

καλημέρα ρενάτα
γράφαμε συγχρόνως!

και εδώ που τα λέμε και να μην αντέξει (η μεγάλη αγάπη) δε πειράζει τελικά. Φτάνει και περισσεύει που υπήρξε, δε βρίσκεις;

Εμείς βέβαια θα την κάνουμε, όχι να αντέξει, να κυριαρχήσει.

John D. Carnessiotis "Asteroid" είπε...

Αν πήρατε το "Μονόγραμμα" από χέρι - το χέρι, που έπρεπε, δηλαδή - ουδείς λόγος ανησυχίας!!!
Συμφωνώ με τον nuwanda...
Αλλίμονο από μας, που το αγοράσαμε μόνοι μας. Προ τριακονταετίας... σχεδόν, πριν γεννηθείτε...
Πρώτα το διαβάσαμε και μετά το ζήσαμε! Στην κυριολεξία του... αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία...
Καλό απόγευμα!

Κωστής Γκορτζής είπε...

Να γίνω λίγο ...αντιδραστικός; Υπέροχη η ποίηση του Ελύτη, όχι τόσο "βιωματική" του όμως για να ταυτίζουμε και τα δικά μας βιώματα με το παιχνίδι των λέξεών του...
Τι κι αν αυτός δεν το αντέχει;
Για άλλους, και για μένα, η αληθινή αγάπη σε γεμίζει τόσο που δεν χρειάζεσαι ανταπόκριση. Κι όχι μόνο αντέχεις αλλά είσαι κι ευτυχισμένος.
:)

γιώργος είπε...

ούτε εγώ το θέλω...

χρόνια πολλά αλκιμήδη...
κάθε ευτυχία και χαρά
για σένα και τον μικρό σου...

καλησπέρα...

Ανώνυμος είπε...

υπέροχο... τίποτα άλλο

αλκιμήδη είπε...

αστεροειδά
φυσικά από χέρι που μου πρέπει
πως αλλιώς;
όσο για την άλλη ιστορία, να μας τη πείτε, όσο μεγαλη κι αν είναι


ημίαιμε
α, εσείς είστε προχωρημένος
μακάρι να μπορούσα κι εγώ να αγαπώ (στον έρωτα) χωρίς ανταπόδοση και αυτό να μη με πονάει.
Έτσι μόνο το γιό μου, αντε και μερικούς φίλους, ξέρω να αγαπώ
Ίσως και να μάθω κάποια στιγμή να το επεκτείνω κι αλλού.
Αλλά αν μπορώ να την έχω την ανταπόδοση, γιατί να την απαρνηθώ;
Πιο όμορφα δεν είναι το "μαζί" από το μόνος;
Το αντέχω το "μόνος" αλλά δεν το επιλέγω τελικά

γιώργο μου
χρόνια πολλά και σε σένα
και στο αστεράκι σου

αλεξάνδρα μου
σ' ευχαριστώ φιλενάδα

Βασιλική Παπαδημητρίου είπε...

ετσι να μην θελεις το μπορω και το αντεχω...
γιατι δεν αντεχεται αυτο το θελω...
δεν αντεχεται...
φιλια...

fish eye είπε...

αγαπημενο το μονογραμμα..σκεφτομουν να του το κανω δωρο..το αξιζει..φιλια..!!

kyriayf είπε...

καλημέρα Αλκιμήδη... δεν θέλω το αλλιώς... όπως όλοι μας... όχι στα μισά!
και το "μονόγραμμα" κατέβηκε από τα ράφι... να το ξαναδιαβάσω, και είναι τόσο φθαρμένες οι σελίδες και σκέφτομαι πόσες ώρες έχω περάσει μαζί του!!!
φιλιά:)))

αλκιμήδη είπε...

βασιλική
μωρέ αντέχεται, τόσα αντέχει ο άνθρωπος, αλλά τελικά οι περισσότεροι από εμας δεν το επιλέγουν. Και όπως λέει και η καλή μου η Αλεξάνδρα, θα έρθει, ελπίζω ότι για μένα ήρθε.
Κάντε μια ευχή για μένα, να μείνει
κάνω μια ευχή για όλους όσους το θέλουν
ΝΑ ΕΡΘΕΙ! ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΜΑ ΠΑΡΑΚΑΛΩ.

φιλιά


φεγγαροαγγαλιασμένη
άμα το αξίζει να του το χαρίσεις
μη του το στερείς
ακόμη κι αν μόνο έχεις μια υποψία ότι το αξίζει, πάλι να του το χαρίσεις
ας μη στερούμε από αυτούς που αγαπάμε το δώρο των αισθημάτων μας


υφάντρα μου

ώρες πολλές μαζί με το μονόγραμμα;
ή με τον καλό σου;
ή ακόμη καλύτερα και με το μονόγραμμα και με το καλό σου, μαζί να το μοιράζεστε;
αν όχι το τρίτο, να στο ευχηθώ
φιλιά

ο δείμος του πολίτη είπε...

Χρόνια Καλά κι ευτυχισμένα. Εγώ δωράκι δεν πρόλαβα να πάρω, αλλά επιφυλάσσομαι για το μέλλον. Καλά να περνάς.

Ανώνυμος είπε...

ήξερα πως θα σου άρεσε το Μονόγραμμα
Δεν πήρες όμως το άλλο βιβλίο το θεραπεύοντας την Άλισον Γκρέη..
Ναι σαν την Αλκυόνη θα επιμένω :P
και επίσης σαν την Αλκυόνη θα επιμένω,πως είναι καιρός να ξεκινήσεις κάποιο μικρό θεατρικό
Σου εύχομαι ό,τι καλύτερο για σένα και τον μικρούλη Ιάσονα
φιλώ σας
:)

MåvяiÐåliå είπε...

Εύχομαι μια πολύ καλή χρονιά. Φιλιά!

I.P.Potis είπε...

Xρόνια πολλά, με υγεία και όμορφες αληθινές στιγμές.

bebelac είπε...

Ξανάρθα για να δώσω πολλές πολλές ευχές για αγάπη και χαρά, και Χρόνια Πολλά και καλά

αλκιμήδη είπε...

δείμε
ευχαριστώ. και εσείς καλά να περνάτε. και ότι επιθυμείτε βεβαίως βεβαίως

ντάλια
φιλιά και ευχές και σε σένα


ιππότα
και εσείς ότι ποθείτε

μπεμπέ
ναι αγάπη και χαρά για όλους μας
φιλιά

αλκιμήδη είπε...

ανώνυμη αλκυόνη

βρε κορίτσι δεν είπαμε αποτοξίνωση από internet;
τς τς τς
όλα καλά;
σε φιλώ

Υ.Γ. Το βιβλίο είναι στη κατοχή μου και περιμένει να διαβαστεί