Παρασκευή, Δεκεμβρίου 01, 2006

σα παιδιά χωρίς γονεις

Έφυγα από τη ψυχανάλυση μουδιασμένη. Έλα πάλι ξανά να ψάξεις να βρείς τι είναι αυτό που κάνεις και διώχνεις όποιον πάει να σε πλησιάσει. Αντε ξανά μανά να πρέπει να αντιμετωπίσεις τα ζητήματα αποδοχής σου. Το μάθημα για την επόμενη φορά,
-Όταν είμαι με κάποιον που δε με ενδιαφέρει ερωτικά, είμαι ο εαυτός μου, όταν είμαι με κάποιον που με ενδιαφέρει φέρομαι αλλοπρόσαλα. Μπαίνουν οι ανασφάλειες και δρω κάπως, απωθητικά. Ο φόβος ότι δε θα τους αρέσω
- Εγώ παρατηρώ ότι είστε πεπεισμένη ότι δε θα αρέσετε. Έχετε προαποφασίσει εσείς για αυτούς
- Μα φυσικά, πως είναι δυνατόν κάποιος που έχει αξία να θέλει εμένα;
- Κι εδώ θα το κλείσουμε
Δεν είπα τίποτα, δε διαμαρτυρήθηκα. Μια κόπωση, νιώθω μια κόπωση. Κουράστηκα. Πήρα το αυτοκίνητο, ραδιόφωνο, σκέψεις. Διάβασα κάπου για το Φρούντ ότι είπε "αυτός που ήταν ο ευνοούμενος της μητέρας του, νιώθει και κυρίαρχος του κόσμου. Όλα είναι δυνατά για αυτόν." Κι αυτός που δεν ήταν; Αυτός πως νιώθει; Πως να το αλλάξει αυτό, πως; κι ακούγονται οι εξής στίχοι "Σαν παιδιά χωρίς γονείς..." Και ανοίξανε οι κρουνοί. Άρχισα να κλαίω, και σταματημό δεν είχα. Σπάραξα. Ένιωσα μόνη, τόσο μόνη. Ορφανή. Ποιός θα με αγαπήσει εμένα ποιός. Θα με αγαπήσει ποτέ κανείς; Εδώ δε με αγάπησε η μάνα μου, περιμένω απο ένα ξένο; Αχ, ότι δε σε σκοτώνει σε κάνει πιό δυνατό. Παπαριές. Δε νιώθω πιο δυνατή. Τα ίδια είμαι, καμία διαφορά. Μόνο κούραση. Τίποτα άλλο. Συνάντησα τυχαία μια κοπελιά που εργάζεται πολύ σκληρά και ζεί πολύ δύσκολη ζωή, κουρασμένη; τη ρωτάω, αχ, δε με κουράζει η δουλειά, η ζωή με κουράζει. Πέστο ψέματα. Και εγώ μαζί σου, κι ας είναι η ζωή μου τόσο εύκολη. Ένα διάλειμα από τη ζωή παρακαλώ, μπορώ; Μπα, που τέτοια τύχη. Κι έτσι και αυτή, και εγώ, συνεχίζουμε, να δείχνουμε δυνατές ενώ δεν είμαστε, και αυτό το πιο κουραστικό από όλα. Και θα ήθελα τόσο, μα τόσο, να έρθει κάποιος και να με πάρει μια σφιχτή αγκαλιά, μα πολύ σφικτή, και να μου χαιδέψει τα μαλλιά, και να μου πεί κλάψε καρδιά μου, κλάψε. Για μια φορά κλάψε και εσύ με παρέα, μέσα σε μια αγκαλιά, όπως κλαίει ο γιός σου. Για μια φορά μη κλαις μόνη. Κλάψε να ξεσπάσεις μέσα σε μια αγκαλιά. Και μετά όταν πιά θα έχω αδειάσει από δάκρυα, και θα έχω θρηνήσει το μυαλό και τη ψυχή μου όπως τους πρέπει, να μείνω έτσι, λειωμένη, και να μου πει, μη σκιάζεσαι, ξεκουράσου για λίγο, εγώ θα σε φροντίσω, για λίγο μόνο εγώ θα τα φροντίσω όλα, και εσένα, εσύ δε χρειάζεται καν να φροντίζεις τον εαυτό σου. Έτσι καλό μου ξεκουράσου. Και μετά ναι θα μπορώ να είμαι πιο δυνατή. Τώρα νιώθω απλώς κουρασμένη.

11 σχόλια:

Alkyoni είπε...

μου ξέφυγε αυτό...τώρα το δα...
τώρα το διάβασα...
αύριο θα επανέρθω

αλκιμήδη είπε...

καλησπέρα αλκυόνη μου
δε σου ξέφυγε, το βαλα στα μετόπισθεν να αφήσω το αισιόδοξο να καλωςορίζει το κόσμο στο σπίτι μου.
Καληνύχτα

MåvяiÐåliå είπε...

Μα πως τα βάζεις σφήνα τα ποστ;

Δεν ξέρω....Αλήθεια δεν ξέρω. Παράπονο ε; Συμβαίνει...Είναι πολύ λεπτό το ζήτημα (γονείς κι εμείς), δε θέλω να αγγίξω κάτι που πονάει.
Δεν ξέρω για τι δική σου περίπτωση αλλά εγώ πρώτα τους απομυθοποίησα, στη συνέχεια τους συγχώρησα και μετά μπήκα στο πετσί τους και έπραξα τα λάθη τους για να τους καταλάβω….τώρα θα ενηλικιωθώ όμως γιατί ο κύκλος έκλεισε.

Ανώνυμος είπε...

Γίνεσαι πολύ σκληρή με τον εαυτό σου. Υπάρχει τουλάχιστον ένας άνθρωπος που σε αγαπάει και μάλιστα όπως πρέπει, χωρίς όρους και όρια. Να το θυμάσαι αυτό. Κάντο αφίσα κάπου στο μυαλό σου να το θυμάσαι όποτε ζορίζουν τα πράγματα.

Μια χαρά άνθρωπος είσαι. Απλά πέσαν πολλά μαζί και έχεις κουραστεί. Όταν βρεις τρόπο να ξεκουραστείς θα δείχνουν όλα καλύτερα.

Έχει όμορφο ήλιο έξω κι έρχονται γιορτές.

Καλημέρα Αλκιμήδη.

Alkyoni είπε...

μαύρη ντάλια... μ άρεσε αυτό το σχόλιο σαν απάντηση...
Δεν το κάνεις πιο λεπτομερές ποστ;;;;
Ίσως να μαστε πολλοί που να το "χρειαζόμαστε"
Το ίδιο υποθέτω και η αλκιμήδη μας...που πετάει μάλλον σε κάποια σύννεφα τώρα μετά την παράσταση και τον έρμο τον γεράκο ;p

Ανώνυμος είπε...

χαχαxa!

ετσι Αλκιμηδη, ετσι....πρωτα ψυχαναλυεσαι, μετα ερχεσαι στο blog κλαιγοντας και λες τον πονο σου, και το βραδυ ντυνεσαι, στολιζεσαι και διασκεδαζεις με εθνικ και "(παπουδες με) ρουμι"!!!

σε βρισκω πολυ πολυ σωστη, ακριβως οπως την αληθινη ζωη - ολα συνυπαρχουν....

τι τους θες βρε τους ψυχαν-αλητες, μια χαρα νορμαλ κοριτσι εισαι!! :)

αλκιμήδη είπε...

μαύρη ντάλια

post options κάτω κάτω και μετά αλλάζεις την ημερομηνία και ώρα

όσο για τη σχέση με τους γονείς, αυτή τη συγχώρεση ζορίζομαι να πω την αμαρτία μου. Πότε θα ωριμάσω κι εγώ κανείς δε ξέρει


μπαμπάκη
ποιός καλέ, ποιός;
άσε τον Ιάσωνα έξω από αυτό, δεν είναι δουλειά του αυτη και δε πρόκειται να του το ζητήσω.
Προσφέρει όποτε του κατέβει και εγώ πέρνω πολύ διστακτικά, με τίποτα δε πρέπει το παιδί να νιώσει τέτοιο χρέος.

αλκυόνη
είδες αυτή η μαύρη ντάλια, σχολιάζει με διαμάντια, ποστάρει με το σταγονόμετρο. Να μας κρατάει το ενδιαφέρον δηλαδή

nuwanda
μια χαρά και δυό τρομάρες είμαι αλλά ας μη το κάνουμε θέμα
Σήμερα έχει ήλιο, πήγαμε Πεντέλη βόλτα με τον Ιάσωνα και σε λίγο θα στολίσουμε επιτέλους
Σήμερα προσποιούμαστε, και σχεδόν νοιώθουμε, όλα καλά.
Το απογευμα ψυχαναλυόμαστε ξανά και προχωράμε.
Ζωή, ε;

Ανώνυμος είπε...

Δεν ανακατεύω κανέναν μέσα σε αυτό, πόσο μάλλον τον Ιάσωνα. Για να είμαι ξεκάθαρος, απλά ήθελα να δείξω πόσο παράλογα σκληρή γίνεσαι με τον εαυτό σου. Με την πλευρά σου είμαι, μην το ξεχνάς αυτό.

Λες λοιπόν (και το λες *σοβαρά*) "Δεν με αγάπησε ποτέ κανείς και άρα δεν πρόκειται κανείς να με αγαπήσει". Η ίδια η τοποθέτηση είναι παραλογισμός. Η φράση δεν στέκει σε μια λογική εξέταση, δεν υπάρχουν επιχειρήματα για να εδραιώσουν την επαγωγή που κάνεις. Πηδάς πάνω από ένα χάσμα και μάλιστα για να φτάσεις σε συμπέρασμα εντελώς εχθρικό για σένα.

Για να γκρεμίσω τον παραλογισμό χρησιμοποίησα το πιο προφανές για μένα (που σε ξέρω μέσα από τα blog) παράδειγμα. Ας τον αφήσουμε εκτός όπως λες, αν και δεν είναι θέμα χρέους η αγάπη.

Μπορείς όμως να κάνεις ένα βήμα πίσω, να κοιτάξεις την πορεία σου και να μου πεις ότι ΚΑΝΕΙΣ και ΠΟΤΕ δεν σε αγάπησε;

Δεν το πιστεύω. Αρνούμαι να το πιστέψω.

Επειδή απλώς δεν βγαίνει από πουθενά. Οι όποιες συγκυριακές δυστοκίες σχέσεων δεν μπορεί να χαρακτηρίζουν μια ζωή ολόκληρη. Μην αφήνεις την κούραση να μπερδεύει το τώρα με το πάντοτε. Δεν ήταν πάντα έτσι και δεν θα είναι για πάντα έτσι.

Και πρόσεξε, δεν αγνοώ μια δοκιμασμένη παιδική ηλικία. Αλλά να, είσαι εδώ, σε βλέπω. Και προσπαθείς. Και κινείσαι. Και καταλαβαίνεις τον ρόλο σου. Και βλέπεις την ζωή σου και την παλεύεις να την φέρεις ίσια.

Και μετά, σε μια στιγμή έντασης, πας και πιστεύεις ότι δεν έχεις να περιμένεις τίποτα.

Ε όχι! Δεν παίζει αυτό! Κάνεις λάθος! Δεν μπορεί να μου λες ότι δεν αγαπήθηκες ποτέ και από κανέναν, γιατί απλούστατα είναι παραλογισμός.

Εδώ το σχόλιο κλείνει με φιλί κανονικά. Αν δεν κατάφερα να σου ανεβάσω το αίμα στο κεφάλι δηλαδή.

Σόρρυ για το σεντόνι. Πήγαινες γυρεύοντας! ;^)

αλκιμήδη είπε...

μπαμπάκη
με βάζετε στη θέση μου!
Δε μου ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι, γέλασα
Όσο για το αν με αγαπήσανε, αγαπήσανε κάτι, όχι απαραίτητα αυτό που πραγματικά είμαι, αυτό δυστυχώς κανείς δε το γνωρίζει. Αλλά δεν είναι αυτό που τόσο βαθιά μου λείπει, είναι ότι κανείς δε με φρόντισε, ποτέ, και εννοώ, ποτέ, εγώ δεν αφέθηκα; κανείς δε προσφέρθηκε; να τα σηκώσει όλα από πάνω μου και να είναι αυτός/αυτή για μια φορά ο δυνατός. Εκεί και η κούραση. Στο να δείχνω πάντα δυνατή. Κι από μέσα μου να κλαίω. Και όχι, ποτέ δεν έχω κλάψει σε αγκαλιά, ποτέ.

Jirashimosu είπε...

Αλκιμήδη καλησπέρα,

Εντελώς τυχαία έπεσα στο blog σου κι επειδή διαπίστωσα ότι ένας στίχος που έχω γράψει στάθηκε η αφορμή να ξεσπάσεις θέλω να σου πω πως όταν έγραψα τη φράση "σαν παιδιά χωρίς γονείς" είχα την αίσθηση πως αυτό που υπερισχύει δεν είναι η μοναξιά που ίσως κρύβει, αλλά η συνειδητοποίηση ότι μόνο στα πόδια μας μπορούμε να σταθούμε. Είναι σκληρό ότι το συνειδητοποιούμε όταν είμαστε ευάλωτοι, σκέψου όμως από πόσα μας προστατεύει αυτό.

Να είσαι καλά και δεν είσαι μόνη

Γεράσιμος

αλκιμήδη είπε...

Γεράσιμε καλησπέρα και καλως όρισες
Με τιμά η επίσκεψη σου

Είδες η ομορφιά της τέχνης;
Καθείς πέρνει αυτό που έχει ανάγκη και συμπληρώνει τις δικές του αναζητήσεις, εκφράζει τα δικά του συναισθήματα, ξεκαθαρίζει, εντείνει, βιώνει
Μπορεί ο ποιητής άλλα να ήθελε να πεί αλλά εμένα εκείνη τη στιγμή μου έδωσες ένα AHA moment και το ξέσπασμα ήταν καλό, ήταν λυτρωτικό.
Συνειδητοποίηση μέρους της ασθένειας μου. Ξεκαθάρισμα. Βάση που πάνω της έκτισα άλλα.
Αποφαση να γίνω γονιός του εαυτού μου, να μη νοιώθω μέσα μου κι ανομολόγητα ορφανή. Αποφαση να είμαι γονιός του παιδιού μου, να κάνω μια προσπάθεια τουλάχιστον να κλείσω το κύκλο της ορφάνειας.

Ίσως ναι, το τελικό συμπέρασμα είναι ότι στα πόδια μας μόνο μπορούμε να σταθούμε, όμως εγώ κρατώ ένα πείσμα κι αντιστέκομαι. Με πνίγει τούτη η μοναξιά, με παγώνει, υπάρχει κι άλλος τρόπος, είμαι σίγουρη για αυτό. Και ξέρω τουλάχιστον έναν άνθρωπο που δε θα χρειαστεί μόνος του να πορευτεί και να σταθεί, κι ας είναι πολύ πολύ δυνατός και ας μπορεί να το κάνει στην ανάγκη γιατί έτσι τον μεγαλώνω. Κι αυτός είναι ο γιός μου.

Ευχαριστώ για το μύνημα
να είσαι καλά