Τετάρτη, Δεκεμβρίου 20, 2006

να αντισταθώ στην παράνοια

Έρχεται κάποιος και μου λέει ότι με αγαπάει...

Υπέροχα, θέλω να το πιστέψω αλλά κοίτα τώρα πως νιώθω...

Όταν μου φωνάζεις, δε με αγαπάς
Όταν διαφωνούμε, δε με αγαπάς
Όταν κάνω κάτι που δεν εγκρίνεις, δε με αγαπάς.
Όταν δε κάνω κάτι που θα ήθελες, δε με αγαπάς

Η αγάπη σου κρεμιέται από μια κλωστή. Το παραμικρό μπορεί να σπάσει αυτή τη κλωστή.
Δε μπορείς να με αγαπάς γιατί δε με ξέρεις, κανείς δε με ξέρει, ούτε εγώ τον εαυτό μου.
Αγαπάς αυτό που νομίζεις ότι είμαι.
Μόλις ανακαλύψεις ποιά είμαι δε θα με αγαπάς.


Όλα αυτά τα νιώθω
Δεν ισχύουν
Είναι ηλίθιο που τα νιώθω
Ξέρω πως δεν ισχύουν

Πάντα έτσι ένιωθα όμως

Στο παρελθόν...
θα προσπαθούσα να καταλάβω ποια η εικόνα που αγαπάς και αυτή να γίνω
να μορφωθώ έτσι, να ταιριάξω
Έτσι έμαθα να κάνω από μικρό παιδί
στην αρχή κούμπωσα σε αυτά που νόμιζα ότι ήθελαν οι γονείς
μετά οι φίλοι
μετά ο έρωτας
(η ειρωνία; πολλές φορές παρανοούσα, και να μαι, μια κάποια που δε χωράει γιατί δεν κατάλαβε τι σχήμα έπρεπε να πάρει)
Τόσο πολύ μεταμορφώθηκα για να χωράω που δεν έμαθα ποτέ ποιά είμαι
κι αν με αγάπησαν δεν αγάπησαν εμένα
εγώ ποτέ δεν υπήρξα


Τώρα
αντιστέκομαι
μαθαίνω ποιά είμαι
προσπαθώ να το υποστηρίξω
και κάθε που διαφωνούμε, φωνάζουμε, διαφέρουμε
είμαι σίγουρη πως δε με αγαπάς
(όχι εσύ συγκεκριμένα, όλοι)
και φεύγω βιαστικά,
μη τυχόν και πέσω στο πειρασμό να προσπαθήσω για άλλη μια φορά να κουμπώσω
άτακτη φυγή, ή ακόμη καλύτερα,
σε προκαλώ και με διώχνεις
χα, να μην υπάρχει δρόμος επιστροφής


αφού θα τελειώσει, ας τελειώσει τώρα
το αποκάλεσα αυτοπροστασία, με έπεισα πως έτσι είναι
αλλά είναι μόνο παράνοια,
αποφεύγω να αντιμετωπίσω τον εαυτό μου


Σύνελθε αλκιμήδη
όταν φωνάζεις στον Ιάσωνα, συνεχίζεις να τον αγαπάς, το ξέρεις αυτό
όταν κάνει κάτι που δεν εγκρίνεις; τον αγαπάς!
όταν δε κάνει αυτό που θα ήθελες; ναι, ναι, τον αγαπάς


δε μπορεί η αγάπη να κρέμεται από μια κλωστή, μπορεί;
δεν είναι αγάπη τότε, δεν είναι αγάπη
και δε πειράζει να χάσεις κάτι που δεν υπήρξε, πειράζει;
όχι


Κι έρχεται κάποιος και μου λέει πως με αγαπά
ή πως θα ήθελε να με αγαπήσει
τι σημασία έχει


Και το κάνω ξανά
φοβάμαι μη σπάσει η κλωστή
και θέλω να φύγω, να φύγω, να φύγω


Τώρα το βλέπω καθαρά
παράνοια, φόβος, φυγή
άλλο ένα κομμάτι της αυτοκαταστροφής μου;

Μπορώ να αντισταθώ και εδώ να μείνω;
να ξορκίσω το φόβο;
μέχρι να διαγράψω τη κλωστή να αντέξω το φόβο;

Θέε μου βοήθα με
που θα βρω τη δύναμη, που;

εσύ που λες πως με αγαπάς
(που θέλεις να με αγαπήσεις
που θα μπορούσες να με αγαπήσεις
αλήθεια, θα μπορούσες;
μη μου λες ότι με αγαπάς, πες μου μόνο ότι θα μπορούσες,

τόσο μόνο αντέχω)
μη μου επιτρέψεις να αυτοκαταστραφώ άλλο
μη με αφήσεις να φύγω
μη με αφήσεις να σε διώξω
δείξε μου ότι υπάρχει κι άλλος τρόπος


μόνο να μείνω αληθινή, αυτό μπορώ;
Προσπαθώ
Νιώθω να λυγάω, αλλά αντιστέκομαι
Θα με βοηθήσεις; θα απαιτήσεις να μείνω αληθινή, σε παρακαλώ;

θα τα καταφέρω;
εγώ θα υπάρξω;




Ξέρεις τις τελευταίες τέσσερις μέρες έκανα μεγάλα βήματα...
Τρεις φορές μαλώσαμε (μαλώσαμε άραγε; κάθε διαφωνία για μένα είναι καυγάς ξέρεις)
Τρεις φορές μούδιασα
Φοβήθηκα οτι η κλωστή έσπασε
Δεν άντεχα την αγωνία να περιμένω να δω αν η κλωστή κρατάει ακόμη
ήθελα να φύγω, να φύγω, να φύγω
αφού θα τελειώσει κάποια στιγμή, ε, ας τελειώσει τώρα
Κι όμως έμεινα
(άραγε με κράτησες και δε το πήρα χαμπάρι ή βρήκα μόνη μου τη δύναμη; το κίνητρο ίσως;)
και το μεγαλύτερο βήμα;
συνέχισα να διαφωνώ
δε φαντάζεσαι τι βήμα είναι αυτό, δε φαντάζεσαι...

13 σχόλια:

lee είπε...

Τι να σου πω τώρα ρε συ Αλκιμήδη? Οτι ανατρίχιασα? Οτι στεναχωρήθηκα? Οτι παραλίγο να δακρύσω αλλά μαζεύτηκα γιατι είμαι στο γραφείο?
Γιατί βασανίζεις τον εαυτό σου? Αφου τις ξέρεις τις απαντήσεις..
Και εγω εχω ανασφάλεις, κι εμενα μου αρεσει να γινομαι συμπαθής κι εγώ μετά από ένα πολύ θυμωμένο "Αφού σ'αγαπάω ρε μαλάκα" πείστηκα, αλλά δεν αξιζει να το κάνεις στον εαυτό σου.
Κάποτε ειχα δει μια ταινία με την Τζούλιαν Μουρ, όπου τελειώνει δειχνοντας την να εχει μπει σε μια ομάδα ψυχ. υποστήριξης και επιτέλους να καταδέχεται να κοιτάξει τον εαυτό της στον καθρέπτη και να πει στον εαυτό της "Σ'αγαπώ". Μετά από χρόνια το έκανα κι εγώ. Δεν το είπα outloud, το εκμυστηρεύτηκα στον εαυτό μου. Εχουν αλλάξει πολλά απο τότε. Σε συνδιασμό όμως με τον αντρα μου. Εμπιστεύσου. Τη ζωή, τον εαυτό σου, εκείνον.
Ελπίζω να βοήθησα :)
Φιλάκια.

allmylife είπε...

...εγώ "φαντάζομαι".

αλκιμήδη είπε...

lee
ποιά είναι η ταινιά; Θέλω να τη δω

όλη μου η ζωή
το ξέρω ότι νιώθεις
νομίζω έχουμε βιώσει πολλά παραλληλα συναισθήματα εμείς οι δυό

John D. Carnessiotis "Asteroid" είπε...

Μια απλή ερώτηση από μένα : Ποιός σας είπε ότι ο εαυτός σας είναι αυτός, που νομίζετε εσείς ότι είναι, ώστε να μη τον κρίνετε άξιο ν' αγαπηθεί;
Είναι πάρα πολύ πιθανό ο άλλος να σας ξέρει καλύτερα (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είστε αυτό, που νομίζει αυτός ότι είσθε, ή ότι σας γνωρίζει απολύτως), να πιστεύει σε σας και να σας εκτιμά περισσότερο από ό,τι εσείς η ίδια τον εαυτό σας και εν πάση περιπτώσει, αφού αυτό που ξέρει και βλέπει το αγαπά, ποιός ο λόγος να διερωτάσθε μήπως κάνει λάθος... Αν κάνει λάθος - κι αν κάνω κι εγώ λάθος, που σας τα λέω όλα αυτά - ας το δείξει ο χρόνος... αλλά, στο μετακξύ, θάχετε ζήσει! Κι αυτό είναι το κυρίως ζητούμενο!

lee είπε...

Ωραίος ο Asteroid.

Η ταινία σε καμία περίπτωση δεν σε "φωτογραφίζει", απλά περιέχει κάποια στοιχεία που αξίζουν να σημειωθούν.
Εχουν περάσει πολλά χρόνια από τοτε που την είδα (είναι του '95), εψαξα όμως και βρήκα κάποιο λινκ. Λέγεται Safe.
Δεν ξέρω να βάζω λινκς, οπότε κάνω απλά copy+paste την URL: http://imdb.com/title/tt0114323/
Ελπίζω να την βρείς.
It's "heavy shit" though...

John D. Carnessiotis "Asteroid" είπε...

Lee, ευχαριστώ για την υποστήριξη... Δεν είμαστε τέλειοι κι ασφαλώς όλοι κάνουμε λάθη, έχουμε ελλείμματα... Αν το θυμόμαστε αυτό, όποτε αποτιμούμε τον εαυτό μας, θα αποφεύγουμε την υποτίμησή του και θα νοιώθουμε άξιοι ν' αγαπηθούμε. Κι όταν νοιώθουμε κάτι τέτοιο, το εκπέμπουμε κιόλας... και να που γίνεται!..

Ασκαρδαμυκτί είπε...

...
Μα κοιτάζω ψηλά
και βλέπω μόνο το φως!
Ποτέ κάτω δεν κοιτάζω
να δω τον ίσκιο μου.
Τούτη τη σοφία
πρέπει να μάθει ο άνθρωπος...

Χαλίλ Γκιμπράν

Καλά Χριστούγεννα Άλκι!

αλκιμήδη είπε...

αστεροειδή μου,
με μαλώνετε πάλι και καλά που μου κάνετε.
Δίκιο έχετε, τι να πω
αλλά όπως έλεγα και σε έναν σημαντικό άλλο προχθές
το ξέρω ότι είναι ηλίθιο που αισθάνομαι έτσι, ίσως να είμαι ηλίθια που το επιτρέπω, αλλά αρνούμαι πλέον να φορτώσω και αυτό μέσα σε όλα, την ενοχή που δε καταφέρνω να ξεφύγω.
Ξεφευγω σιγά σιγά
Με τους δικούς μου ρυθμούς
όταν θα είμαι έτοιμη
και υποστηρίζω το δικαίωμα μου στο να καθυστερήσω όσο χρειάζομαι
για να είναι η μετάβαση εκ βαθέων
με στέρεες βάσεις
και όχι όπως παλιά, δήθεν γιατρειά, δήθεν πείσαμε τον εαυτό μας με λογικές απαντήσεις.
Κρατώ τις λογικές απαντήσεις άγκυρα, πυξίδα, μπούσουλα και επιμένω να κατακτήσω το πραγματικό βίωμα.

Τη καλημέρα μου
και φιλιά

(Τα χρόνια πολλά θα έρθω να σας τα πω προσωπικά)

αλκιμήδη είπε...

lee
σε ευχαριστώ. Θα την αναζητήσω

ασκαρδαμυκτί
σε ευχαριστώ
είναι υπέροχο και καίριο
ότι μου πρέπει
μόνο που να
θέλω να τον βλέπω τον ίσκιο μου
για να νιώθω την αξία του φωτός.

John D. Carnessiotis "Asteroid" είπε...

Αχ... εμείς οι μεγάλης ηλικίας τόχουμε αυτό... λέμε κάτι, που νπμίζουμε σωστό, και μας βγαίνει σαν να μαλώνουμε τον άλλο ή σαν να μιλάμε με αυθεντία...
Όχι δεν είν' έτσι.! Δεν σε μαλώνω, διόλου δεν σε μαλώνω - όσο κι αν τυχόν ακούσθηκε κάπως έτσι... και ζητώ συγγνώμη γι' αυτό...
Ούτε και νοιώθω πως διαθέτω τόση συμπυκνωμένη πείρα κι έχω προσωπικά επιτύχει τόσα, ώστε να δικαιούμαι να μιλάω αυθεντικά!!!
Ξεκαθαρίζω πως κι εγώ δεν πιστεύω τόσο στις συμβουλές και στις υποδείξεις των τρίτων ούτε και σε αιφνίδιες επιφοιτήσεις. Πραγματικό δικό μας, κτήμα μας - αφομοιωμένο και σίγουρο κτήμα μας - είναι αυτό, για το οποίο έχουμε παλέψει, αυτό, που έχουμε βιώσει. Δεν θα εμπεδώσεις κάτι ούτε και θα το αφομοιώσεις, επειδή στόπα εγώ ή όποιος άλλος. Θα μ' ακούσεις, ίσως, θα επεξεργασθείς αυτό, που άκουσες, θα το δοκιμάσεις κι αν πετύχει για σένα, με σένα, από σένα... τότε θα το τόχεις κάνει δικό σου!
Μ' αυτό, που σου είπα και, φαίνεται, συμπέσαμε με την Lee, ήθελα απλώς να σε ταρακουνήσω λίγο, γιατί το κείμενό σου έβγαζε πολλή υποτίμηση του εαυτού σου, και να βεβαιωθώ πως ξεκινάς από την αφετηρία μιας σωστής αποτιμήσεως του εαυτού σου και των όσων έχεις να εισφέρεις... Δεν σε γνωρίζω προσωπικά, αλλά όλοι, με τα λάθη μας και τις ανεπάρκειές μας (και συχνά εξ αιτίας αυτών) έχουμε κάτι να εισφέρουμε, κάτι αξίζουμε και πολλές φορές δεν το βλέπουμε τόσο εμείς όσο ο άλλος, γιατί αυτός μπορεί να έχει μεγαλύτερη ανάγκη από μας να το δει! Ας του δώσουμε την ευκαιρία, δίνοντας ταυτόχρονα και στον εαυτό μας, την ευκαιρία!
Πολλά είπα πάλι... πάρα πολλά για κάποιον, που πέρασε για ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!
Νάσαι καλά!
:-)

αλκιμήδη είπε...

αστεροειδά μου

συμφωνούμε ξέρετε
κι ας φαίνεται αλλιώς

χαμόγελα και φιλιά

John D. Carnessiotis "Asteroid" είπε...

Ωραία, τότε... Ουφ...
(Αλλά κι αν διαφωνούμε πού και πού, δεν χάλασε ο κόσμος...)

John D. Carnessiotis "Asteroid" είπε...

Αρκεί να το λέμε και να μη το καπακώνουμε...