Τετάρτη, Ιανουαρίου 31, 2007

"κατανόηση", "μαζί" κι άλλα ευτράπελα

Εδω μέσα καταθέτω τη ψυχή μου. Το είναι μου. Ή μάλλον κομμάτια του. Αποσπάσματα. Μερικές φορές διαβάζοντας σχόλια σας βλέπω πως παρεξηγούμαι. Δε πειράζει. Δε περιμένω από κάποιον που απλά διαβάζει κάποια από τα σώψυχα μου να μπορεί να καταλάβει. Ωραία θα ήτανε, αλλά δεν είναι το ζητούμενο. Εδώ η καλύτερη μου φιλενάδα που με ξέρει από την καλή και την ανάποδη είκοσι και χρόνια και δε ξέρει τα πάντα μου. Για να σε καταλάβει ο άλλος πρέπει να έχει ζήσει μέσα στο μυαλό σου και να έχει βιώσει κάθε στιγμή σου όπως εσύ. Αυτό δυστυχώς δε γίνεται. Το μόνο που μπορούμε να ελπίζουμε είναι μια προσέγγιση κατανόησης, και μια αποδοχή των συναισθημάτων σου όσο ακατανόητα και παράλογα κι αν είναι αυτά. (τι ζητάει η γυναίκα, οεο;) Το ζητούμενο είναι να καταλάβω εγώ. Και αυτό ακόμη είναι πολύ δύσκολο. Πολλές φορές φοβάμαι, ότι είναι τέτοια η κόπωση από τη προσπάθεια να καταλάβω που βρίσκω απαντήσεις που κάπως κουμπώνουν και τις αποδέχομαι ως τις σωστές για να τελειώνω, να προχωρήσω στο παραπέρα. Όποιο κι αν είναι αυτό. Κάποια στιγμή το εσφαλμένο της απάντησης έρχεται και μου δίνει μία στα μούτρα βέβαια, αλλά τη στιγμή που έχω απαντήσει, τουλάχιστον, νομίζω ότι κάτι έκανα, κάπου πάω. Έτσι, μια στιγμή, να πάρουμε δύναμη και να ξαναρχίσουμε από την αρχή. Όλα αμφισβητίσιμα, όλα με ερωτηματικό. Δε θα μπορούσε να είναι και αλλιώς. Άβυσσος δε λένε; Άβυσσος είναι. Βυθίζεσαι, πέφτεις στο κενό, δε πιάνεις πάτο γιατί πάτος δεν υπάρχει, απλά αιωρείσαι. Ίσως η απάντηση να είναι στην αποδοχή αυτού ακριβώς. Της μη απάντησης. Και έτσι να μπορέσω απλά να είμαι. Ξεφεύγω όμως, άλλο ήθελα να πω, αλλά δε βρίσκω λόγια να το πω. Για τη κατανόηση, για το αν είναι δυνατόν ποτέ να υπάρξει (μα τώρα δεν είπα ότι δεν είναι δυνατόν;), για την επιμονή μου να αρνούμαι ότι δε μπορεί να υπάρξει, για την άρνηση μου να δεχτώ ότι ίσως και χωρίς αυτή την κατανόηση θα μπορούσε να υπάρξει ένα "μαζί". Α, ξέχασα, δε μπορεί, αυτό το συνολάκι το έχω ξαναφορέσει και δε μου ταίριαζε. Θυμάμαι κάποια βράδυα (δυστυχώς ήτανε παρα μα πάρα πολλά), με τον τότε καλό μου, που ήταν τέλειος και με λάτρευε, και και και, που είχα δικά μου προβλήματα εκτός σχέσης που με πίκραιναν, και περίμενα να αποκοιμηθεί και τότε αφενόμουνα να κλάψω με τη ψυχή μου. Θα αναρωτηθεί κανείς γιατί το έκανα αυτό. Απλούστατα, όταν έκλαιγα μπροστά του, προσπαθούσε να εκλογικεύσει τις καταστάσεις που με πονούσαν, προσπαθούσε να μου βρει λύσεις, προσπαθούσε να με αποσπάσει από το πόνο μου. Όλα καλά ίσως, όχι αυτό που χρειαζόμουνα. Και θα πει κάποιος, μα καλά τρελή είσαι; ο άνθρωπος σε αγαπούσε, ήθελε να σε βοηθήσει. Ναι, ίσως τρελή και παράλογη, αυτή είμαι όμως, μπορείς να αποδεχτείς αυτό που είμαι; Μπορείς να μου δώσεις αυτό που ζητάω; Δε μπορείς, σταματώ να στο ζητάω. Γιατί αυτό που μου δίνεις δεν είναι αυτό που χρειάζομαι και δε το θέλω. Κι έτσι περίμενα να αποκοιμηθεί και μετά έκλαιγα. Και για μένα εκείνη η εικόνα είναι η απόλυτη μοναξιά. Και εν τέλει, καλύτερα να είμαι και κατ' όνομα μόνη, και να κλαίω όποτε μου καπνίσει βρε αδερφέ, να μη περιμένω να κοιμηθεί ο άλλος ή να κρύβομαι σε τουαλέττες. Αποφάσισα ότι εκείνο το σκηνικό δε θέλω να το ξαναζήσω και αρνούμαι να το ξαναζήσω. Προσπαθώ να αντισταθώ τουλάχιστον. Οπότε ψάχνω ένα άλλο "μαζί". Όπως το ορίζω εγώ. Να μπορώ να είμαι, και να με δέχονται ως είμαι. Να μη τροποποιώ, να μη νοιώθω ότι δεν αρκώ, να μη φοβάμαι ότι δεν αρκώ. Γιατί εν τέλει κάθε που κάνω κάτι που δεν είμαι εγώ απλά δεν έχω το μαζί όπως εγώ το ορίζω. Έχω κάτι άλλο. Συμπόρευση, συμβίωση, συν δε συμμαζεύεται. Και είπαμε αυτό το συνολάκι εμένα δε μου κάνει. Όμως "Για να σε καταλάβει ο άλλος πρέπει να έχει ζήσει μέσα στο μυαλό σου και να έχει βιώσει κάθε στιγμή σου όπως εσύ. " Οπότε το μαζί όπως εγώ το ορίζω είναι απλά μια χείμαιρα. Χαρακτηριστικό μου να κυνηγάω χείμαιρες, αλλά δεν είπαμε αυτό το απορ να το αφήσουμε; Μυθολογικά όντα οι χείμαιρες, δεν υπάρχουν. Όπως και το μαζί που αναζητώ. Έλα όμως που αρνούμαι να το αποδεχτώ αυτό; Επιμένω να πιστέυω ότι η συγκεκριμένη χείμαιρα υπάρχει; Έτσι αυτή τη στιγμή συνεχίζω να ποθώ αυτό το μαζί. Και οτιδήποτε εκπτωτικό δε μου κάνει. Διεκδικώ full monty για τη ζωή μου. Ίσως όχι άμεσα αλλά κάποια στιγμή σίγουρα. Να περάσουν οι πιέσεις, οι δύστροπες συγκυρίες, να δούμε. Να τσουλήσουμε. Να προσπαθήσω κι εγώ να μη χάσω εμένα. Όχι ότι με είχα βρει, αλλά λέμε τώρα. Κι αυτό το εμένα να αρκεί. Να μην είμαι η δροσερή, γλυκειά κι ανεπαρκής αλκιμήδη. Να είμαι εννίοτε η στριφνή, περίεργη, ζαβλακωμένη, κυκλοθυμική, οξύθυμη, ανασφαλής, χαζοβιόλα, αλλου για αλλου κτλ κτλ μα υπεραρκετή αλκιμήδη. Εδώ σε θέλω.

23 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

εμείς θέλουμε να είσαι απλά εσύ... ανθρώπινα προσιττή και αισιόδοξη αλλά και τρωτή, όπως όλοι μας!

φιλιά...

Ανώνυμος είπε...

πες τα!
ετσι οπως θες...
ετσι οπως ειναι...
πες τα!

αλκιμήδη είπε...

αλεξάνδρα

έτσι λέμε
αλλά όταν ερχόμαστε πολύ κοντά
αυτό το "εσύ" που είναι ο άλλος και λέμε ότι ναι, ναι αυτό θέλουμε, τελικά δεν είναι έτσι
Δεν αντέχουμε να δούμε την αλήθεια του άλλου
ή μας κουράζει
ή λέμε, ένταξει, σε άφησα να είσαι αυτό που είσαι αλλά δε νομίζεις ότι μπορείς να το "βελτιώσεις";

και βάζω και τον εαυτό μου μέσα

βασιλική μου
μακάρι να μπορούσα
σύντομα θα μπορώ ξανά
φιλιά

Ανώνυμος είπε...

alkimidi mou,
μιλώντας για μένα, αγώνα κάνω. μιλάς για βελτίωση... 'βελτίωση' σημαίνει να μην υποφέρω εγώ πάνω απ'όλα για αυτά που μου συμβαίνουν αλλά και γι'αυτά που δεν μου συμβαίνουν. αν είμαι καλά έτσι όπως είμαι, όλα καλά.

αυτό είναι για μένα βελτίωση και συνήθως, όταν μου επιτρέπεται, αυτό προτείνω στους φίλους και τους αγαπημένους. όχι αλλαγή, όχι παραμόρφωση, αλλά προσπάθεια... έτσι και αλλιώς, αυτό είμαστε, αυτό που βλέπει ο άλλος από μας την πρώτη στιγμή.

(σσ. υπέροχη μουσική)

An-Lu είπε...

Κοριτάρα μου, όπως και να είσαι, ΕΙΣΑΙ εσύ και υπέρ-αρκετή... ;-)

αλκιμήδη είπε...

αλεξάνδρα
α ναι, αυτή τη βελτίωση τη θέλω και εγώ
αλλά να βρω μόνη μου το τρόπο, τον δικό μου τρόπο, αλλιώς, κάτι ξένο πως να το φορέσω, πως θα χωρέσει;
εγώ αναφερόμουνα σε άλλες "βελτιώσεις". Όχι ότι δε πρέπει να γίνουν, ίσως, κάποια στιγμή, όταν αποφασίσω να το κάνω, για μένα πρώτα. Εκείνες τις "βελτιώσεις" που τελικά τροποποιούν, γιατί εν τέλει, αυτό είμαι σήμερα, ή το αγαπάς ή όχι, αν θέλεις τη "βελτιωμένη" εκδοχή, κάτσε παράμερα, παρακολούθα και όταν δεις ότι την έχω, τότε να δηλώνεις ότι αγαπάς. Και τα λέω σε σένα, αλλά ξέρεις ότι δεν αναφέρομαι σε σένα

συμμαθήτρια
μωρέ να πιστέψω εγώ ότι είμαι υπερ-αρκετή και χέστηκα αν οι άλλοι με θεωρούν λίγη. Εκεί η ουσία.

Ανώνυμος είπε...

αλκιμήδη μου,
ναι καλό μου, ξέρω... η 'βελτίωση' που λες (όχι εσύ) έρχεται μόνη της με το χρόνο και με την κατάλληλη παρέα... από αγάπη και από σεβασμό, γίνεσαι καλύτερος ανθρωπος, μαλακώνεις, δεν αλλάζεις στην ουσία σου όμως. απλά χαλαρώνεις... και αυτό απαιτεί αγάπη και πάνω από όλα χρόνο!

μαλακά, χαλαρά, όλα θα φανούν! φιλιά.

λίγη δεν είσαι σε τίποτα! το αντίθετο θα έλεγα εγώ που σε ξέρω κι όλας!

Αίσθησις είπε...

Oταν σκέφτομαι τον εαυτό μου μετά από μερικά χρόνια, θέλω να ζω σ' ένα λιμάνι, να έχω ένα σπίτι με θέα το πέλαγος, να έχω ένα ποδήλατο να γυρίζω, να διαβάζω τα βιβλία μου στο αγαπημένο μου cafe, ... Αυτόν...δεν τον σκέφτομαι. Αν έρθει, θάρθει για να διανθίσει τη ζωή, όχι για να μου τη φτιάξει.

allmylife είπε...

εδώ , σε έχεις!!!

αλκιμήδη είπε...

grazias αλεξάνδρα
ναι, λέξεις κλειδία, αγάπη και σεβασμός
τότε δεν αλλάζεις επειδή προσδωκάται
αλλά επειδή ωριμάζεις ή μαλλον όχι, σωστότερη λέξη, εξελίσεσαι

αλλά αυτό έρχεται ούτως ή άλλως
με το μαζί (αν υπάρχει, αν το βρεις, αν σου ταιριάζει) κάτω από σκέπασμα αγάπης και σεβασμού και αποδοχής ίσως να είναι πιο ανώδυνο


αίσθηση
μου αρέσει η εικόνα σου
το αυτό εύχομαι και για μένα

(και εγώ να μου τη διανθίσει θέλω
όχι να μου τη φτιάξει
μπορώ και μόνη μου να τη φτιάξω)


όλη μου η ζωή
με έχω τρομάρα μου
εδώ εκεί παραπέρα
κάπου με έχω
κομμάτια σκόρπια παντού
αλλά ξέρω που είναι νομίζω

ο δείμος του πολίτη είπε...

Γιατί τέτοια απογοήτευση να μη σε καταλαβαίνουμε; Κάποιοι σε νιώθουν, ίσως να μη συμφωνούμε απόλυτα, ίσως να είμαστε σε άλλη πλευρά, αλλά σε καταλαβαίνουμε.

Εγώ λέω να είσαι η δροσερή, η γλυκιά και η ανεπαρκής Αλκιμήδη, που γνωρίζουμε όλοι μας.

kyriayf είπε...

τα κομμάτια σου όλα... εσύ..
η αλκιμήδη...
(δεν μπορώ να πω πιο πολλά- διαβάζω και ξαναδιαβάζω το ποστ, και βρίσκω λύσεις σε δικά μου- λίγο εγωιστικό, ε;)
φιλιά :)

αλκιμήδη είπε...

δείμε
μα είναι τόσο κουραστικό να είμαι δροσερή και γλυκιά όλες τις ώρες
και πονάει τόσο να με βρίσκουν ανεπαρκή, παρ' όλη τη προσπάθεια που κάνω
δεν έχω και εγώ δικαίωμα να είμαι και αλλιώς; Και παρ'ολα ταυτα να αρκώ;

υφάντρα μου
καθόλου εγωιστικό καλή μου
ίσα ίσα
ευχαριστώ σε

Ανώνυμος είπε...

..νομιζω οτι το επομενη μεγαλη κοινωνικη διεκδικηση θα ονομαζεται "δικαιωμα στο δικαιωμα"...

το λεω πολυ σοβαρα, ολοι μας αρχιζουμε να αισθανομαστε οτι καποιος ή κάτι μας αφαιρει το δικαιωμα να ειμαστε ελευθεροι και αυτοβουλοι...

αλκιμήδη είπε...

α, nuwanda
σε τελική ανάλυση μόνο εμείς τελικά μπορούμε να μας αφαιρέσουμε το δικαίωμα
ή μάλλον νομίζουμε ότι κάποιος μας το αφαίρεσε αλλά δε γίνεται γιατί μας ανήκει ούτως ή άλλως

Όμως η αλήθεια είναι ότι πολλοί αισθανόμαστε ότι δεν "αφηνόμαστε" να είμαστε ελεύθεροι και αυτόβουλοι. Μόνοι μας το κάνουμε βέβαια, αλλά είναι ενοχλητικό παρολαταυτα.
Το δικαίωμα στη δυστυχία τι σας λέει;

Ανώνυμος είπε...

..το δικαιωμα στην δυστυχια, Αλκιμηδη, νομιζω οτι θεωρειται από πολλους υβρις στην σημερινη εποχη ("μα τι σου λειπει, ολα τα εχεις...."), ωστοσο θα πρεπει να ειναι αξιοσεβαστο οπως ολα τα δικαιωματα....

προχωρώντας την προηγούμενη σκεψη μου, θα έλεγα ότι όσο μεγαλώνουμε γίνονται (δυστυχως) δυσβασταχτοι οι καταναγκασμοι που μοιραια επιβαλλει οποιαδηποτε σχεση.

Φοβαμαι οτι θα ολοι καταληξουμε μονηρεις - συνειδητοποιημενοι και αυταρκεις μοναχικοι τυποι, που απλως θα επιζητουμε την παρεα αντιστοιχων ανθρωπων για λιγο χρονο και μετα θα επιστρεφουμε στην αυταρκεια της του ατομικου μας κοσμου...

δεν ειναι απαραιτητα κακο κατι τετοιο...

αλκιμήδη είπε...

Όχι δεν είναι κακό

Καθείς με αυτό που του ταιριάζει, σωστά;
Αυτό το δικαίωμα το έχουμε νομίζω

Ανώνυμος είπε...

μα φυσικα και το εχουμε αυτο το δικαιωμα - και κανεις μα κανεις δεν μπορει να μας το στερησει...

απλως, οπως καταλαβαινεις, η χρήση του αλλαζει δραστικα τα κοινωνικα ειωθοτα - και συνηθως οι αλλοι δεν ειναι ετοιμοι να το αποδεχτουν (ποσοι θα αποδεχονταν πχ να ειναι παντρεμενοι και να μενουν σε διαφορετικα σπίτια ή εστω δωματια)

Ανώνυμος είπε...

Το δυσκολο ειναι να γραψουμε στα παλια μας τα παπουτσια την γνωμη των αλλων και να βλεπουμε στον καθρεφτη το προσωπο που ειμαστε και να το αποδεχτουμε(εμεις κ οχι οι αλλοι,συνηθως προσπαθουμε για μια "ολικη αποδοχη" γι αυτο και σπαμε τα μουτρα μας.επιπλεον νομιζω πως το "δικαιωμα στην μοναξια"ειναι αναφερετο αλλα και εγωιστικο!
Ο μπουσκαλια εγραψε οτι η αγαπη ειναι τεχνη, μα κανεις δεν πληρωνει πια "τα διδακτρα" :(
και μια ερωτηση:(συγνωμη αν δεν καταλαβα,αλλα αν ειναι να μενει ο καθενας σε αλλο σπιτι και να κανει δικη του ζωη ΓΙΑΤΙ να παντρευτει καποιον;;;;;

αλκιμήδη είπε...

nuwanda
τώρα βέβαια το πόσο καλό είναι να υπάρχουν κοινονικά (πως το γράφετε; πρώτη φορά βλέπω αυτή τη λέξη) ειωθότα είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα.
Υποθέτω είναι μοιραίο, όταν ζεις σε κοινωνικά σύνολα να πρέπει και να ακολουθείς κάποιους κανόνες. Το ποιός προσδιορίζει τους κανόνες και ποιοι ειναι αυτοί άλλο μεγαλο θέμα
(Παρα αμπελοφιλοσοφήσαμε, ή μου φαίνεται;)


ανώνυμε

όντως προσπαθούμε για "ολική αποδοχή' παρόλο που ξέρουμε ότι δεν είναι εφικτή.

η αγάπη είναι τέχνη, και θέλει δουλειά, και όλα αυτά, αλλά πρέπει να έχεται και φυσικά δε βρίσκετε;
Αν είναι να το πολυζορίζεις χάνει και την αξία του νομίζω.

Όσο για το ακραίο παράδειγμα του φίλτατου nuwanda, η απάντηση σας αποδεικνύει ακριβώς αυτό που λέγαμε. Δεν έχει σημασία αν όλη η υπόλοιπη κοινωνία το καταλαβαίνει κάτι ή το εγκρίνει. Από τη στιγμή που για το συγκεκριμένο ζευγάρι αυτό τους ταιριάζει και δεν ενοχλούν άλλους, έχουν δικαίωμα να το κάνουν χωρίς να πρέπει να δώσουν εξηγήσεις, δικαιολογίες, κτλ κτλ ή να απολογηθούν.

δικαίωμα σε αυτό που μου ταιριάζει κι ας είναι παράλογο, περίεργο, διαφορετικό
σωστά;

Ανώνυμος είπε...

αλκιμηδη, να λοιπον που εφτασες στην ουσια του πραγματος!!

..ποιος εχει το δικαιωμα να καθορισει τους κανονες με τους οποιους θα ζεις? κανεις!!

μπορεις να δομησεις μια εντελως αντισυμβατικη ζωη (προσαρμοσμενη στις δικες σου αναγκες) για σενα και τους γυρω σου? καν' το χωρις δευτερη σκεψη και νομιζω δεν θα το μετανιωσεις ποτε!

αγαπητε ανωνυμε, γιατι να παντρευτουν? μα για να κανουν παιδια, να μοιραστουν ωραιες στιγμες, να πανε ωραια ταξιδια, να ζησουν μαζι επειδη ταιριαζουν και αλληλοαγαπιωνται... γιατι ομως το μαζι πρεπει να σημαινει (υποχρεωτικα) και συνεχεια, και αποκλειστικα, και καταναγκαστικα?

Ανώνυμος είπε...

Αλκιμηδη,δεν διαφωνω καθολου με οσα λετε αλλα μαλλον ειμαι λιγοτερο προοδευτικος οταν ακριβως μπαινουν στη μεση παιδια(μηπως λογαριαζουμε χωρις τον ξενοδοχο?).θεωρω καποιες παραδοσιακες σχεσεις και αξιες πηγη σταθεροτητας και συναισθηματικης ισορροπιας γι αυτα.
nuwanda, μιλας για μια "οικογενεια" αλλου τυπου...αντισυμβατικη.συμφωνω για τους ενηλικες αλλα κραταω μια επιφυλαξη για τα παιδια,τα οποια αισθανονται την αγαπη διαφορετικα απο τους μεγαλους.Εαν εχεις παιδια θα εχεις ισως διαπιστωσει οτι αγαπη γιάυτα σημαινει αποκληστικοτητα και παραδοχη!κι επειδη θεωρω τα παιδια ποιο αγνα και "καθαρα" θα επιλεξω τον δικο τους δρομο,οσον αφορα την αγαπη, σιγουρα ξερουν καλυτερα...
(ευχαριστω για την καταχρηση του χωρου σου αλκιμηδη μου!!)

αλκιμήδη είπε...

αχ τι ωραία! μου αρέσουν οι συζητήσεις. Έτσι να γίνεται κατάχρηση χώρου (χρήση σωστή θα το έλεγα εγώ)

nuwanda
εγώ το κάνω, επιλέγω αυτό που μου ταιριάζει και αδιαφορώ για το τι θα πουν οι άλλοι. Μη ξεχνάτε, ανύπαντρη μάνα, αυτό κάτι δε λέει. Δοκιμάζω και άλλα στη ζωή και αν ταιριάξουν θα τα κρατήσω. Αλλά για μένα, αυτό που έχει προτεραιότητα είναι η ευτυχία του Ιάσωνα, να είναι (που είναι) και να παραμείνει ευτυχισμένος. Όλα τα άλλα βρισκονται. Μετά βάζω την ευτυχία αυτών που αγαπώ, μετά τη δική μου ευτυχία. Τελευταία προσπαθώ να αλλάξω τη σειρά, νομίζω ότι πρέπει να γίνει Ιάσωνας, εγώ, λοιποί αγαπημένοι. Τα γεγονότα των τελευταίων ημερών με βοηθούν να κάνω αυτό ακριβώς.

Ανώνυμε
Θα συμφωνήσω ως προς του ότι πρέπει να επιλέγουμε το δρόμο των παιδιών. Όμως για αυτά αγάπη δε σημαίνει αποκλειστκότητα. Καθόλου μάλιστα. Ο Ιάσωνας δεν έχει πρόβλημα να με μοιράζεται σας διαβεβαιώ. Έχει ανάγκη όμως να είμαι εκεί όποτε με χρειάζεται, παρούσα. Και έχει ανάγκη την απόλυτη αποδοχή μου. Έτσι νομίζω βιώνει ο Ιάσωνας την αγάπη μου, ξέρει ότι τον αποδέχομαι, ότι τον αγαπώ ανεξαρτήτως (για αυτό και δε προβληματίζεται να κάνει ζαβολιές, δε φοβάται ότι θα χάσει την αγάπη μου)και επίσης ξέρει ότι μπορεί να στηρίζεται πάνω μου. Τις τελευταίες εβδομάδες που έκανα τη μαλακία και παρααπομακρύνθηκα, ζορίστηκε το παιδί γιατί αισθάνθηκε ότι δε θα είμαι εκεί, η σταθερή παρουσία στη ζωή του. Αλλά όσο είναι σίγουρος για τη παρουσία μου, όταν εγώ είμαι πραγματικά εκεί (και δεν εννοώ αποκλειστικότητα χρόνου, δε τη θέλει αυτή, θέλει όταν είμαι εκεί να είμαι παρούσα) είναι πανευτυχής. Αισθάνεται ασφάλεια και πολυαγαπημένος.