Δευτέρα, Ιανουαρίου 22, 2007

Πρώτα το πως μετά το γιατί

Κλεμμένο από την όλη μου η ζωή.

Όχι ο στόχος αλλά η πορεία. Το ήξερα δε το ήξερα; Αλλά όπως το έγραψε η όλη μου η ζωή χτύπησε στόχο κατευθείαν. Δεν το είχα δει έτσι. Το πως, το γιατί. Όχι στόχος, αλλά αιτία, κίνητρο, αφορμή. Όχι πορεία, αλλά βίωμα. Στο κεφάλι μου μπερδεμένα και τα δύο, να πιάνουν το ένα τη θέση του άλλου. Μπερδεμένο και το είναι μου. Πριν είκοσι μέρες, Πέμπτη ήτανε, σε μια στιγμή αναλαμπής γύρισα σελίδα. Είδα τα θέλω μου, τα γιατί της ύπαρξης μου, αναγνώρισα εμένα εκεί μέσα. Και ήταν τόσο τετριμένα και μικρά και τόσο τόσο σημαντικά για μένα. Αυτά τα ασήμαντα όλη η δικιά μου ζωή που επιθυμώ. Οικογένεια. Ο ανθρωπος που αγαπώ, εγώ, ο Ιάσωνας τώρα, αργότερα κι άλλα παιδιά. Είδα μια εικόνα, εμένα να φροντίζω την οικογένεια μου. Ναι, ναι, το πολύ τετριμένο και νοικοκυρίστικο. Να μαγειρεύω, να μοσχοβαλά το σπίτι που έχουμε φτιάξει μαζί και φωνάζει όλο "εμείς", να τρώμε παρέα, να ακούμε μουσική παρέα, να πλένω πιάτα κι αυτοί εκεί πιο πέρα να παίζουν, να ψευτοπαλεύουν. Να κοιμόμαστε και να ξυπνάμε μαζί, να χαζογελάμε, να μοιραζόμαστε, να συνυπάρχουμε, να συμπορευόμαστε. Και όλα τα άλλα απλώς κομμάτια που υποστηρίζουν και συμπληρώνουν αυτή τη κεντρική εικόνα. Καριέρα, φιλοδοξίες, φίλοι, όλα συμπληρωματικά. Η ζωή μου έδωσε μια στιγμή απόλυτης ευτυχίας που δεν τη φανταζόμουν. Αναρωτιέμαι αν η περιγραφή της θα πει τίποτα σε κανέναν άλλον. Είμαι στο μπάνιο και καθαρίζω τη μπανιέρα. Ο καλός μου κι ο Ιάσονας μέσα παίζουν. Ξαφνικά έρχονται στο μπάνιο, μου επιτίθενται, ο καλός μου με ακινητοποιεί και ο Ιάσονας με γαργαλάει. Καλωςόρισες στην πανέμορφη καθημερινότητα σου αλκιμήδη. Την απλή συνηθισμένη καθημερινότητα του "μαζί". Ναι, επιλέγω το "μαζί". Επιθυμώ το "μαζί". Πάντα έτσι ήταν, απλά δε το παραδεχόμουν στον εαυτό μου. Χαμένη σε επιθυμίες ανεξαρτησίας και δύναμης κενής. Σε γαλήνες ανουσιες. Ένιωσα την αλήθεια αυτής της εικόνας για μένα, μια σιγουριά ότι αυτό είναι, που ένιωσα τόσο μα τόσο δυνατή. Ήταν τόση η επιθυμία της, ήταν ένα "θέλω", όχι "θα ήθελα" που ξέρω ότι μπορώ να την υποστηρίξω και να την αποκτήσω. Και είδα ότι κομμάτια της τα έχω, τώρα, στο σήμερα. Ίσως δε τα εκτιμώ, ή αφήνω τους δαιδάλους του μυαλού μου να τα σκεπάζουν με πέπλα αμφισβήτησης και ανασφάλειας, αλλά τα έχω. Και το γιατί, ο στόχος, γίνεται πως. Μπερδεμένα, πως και γιατί το ένα και το αυτό.
Μερικές μέρες αργότερα, το υποσυνείδητό μου μου είπε ακριβώς το ίδιο πράγμα.
Σε μάζωξη, εγώ κρατώ στην αγκαλιά μου ένα σκυλάκι και το χαιδεύω. Ένας ξάδερφος, αναφέρεται σε μια στιγμή πλήρους γαλήνης που είχε βιώσει, και πόσο θα ήθελε όλες του οι στιγμές να είναι έτσι. Μιλούσε ακριβώς για την ησυχία στο νου που μιλούσα και επιζητούσα κι εγώ. Το σκυλάκι, μετατοπίζεται λίγο από την αγκαλιά μου και ακούγομαι να λέω "Ναι, αλλά εκεί δε με ζεσταίνεις". Απάντησα στο ξάδερφο και σε μένα. Ησυχία στο νου, δε πονάει, δε βασανίζει, ίσως δίνει και χαρά, αλλά χλιαρή, απλά χλιαρή. Δε ζεσταίνει τη ψυχή, δε ζεσταίνει. Πάρε το ρίσκο του κρύου, του παγώματος, της πυρκαγιάς, αλλά τουλάχιστον συνέχισε να παλεύεις για τη ζεστασιά του μαζί. Ζήσε τη ζεστασιά του μαζί.

Και αυτό κάνω, προσπαθώ να κάνω τις τελευταίες μέρες. Υπάρχουν αντιστάσεις από τα έσω μου, πως να σβήσεις παλιές συνήθειες, να τραβήξεις μονοκοντυλιά. Δε γίνεται. Σιγά σιγά σβήνω. Αντιστέκομαι στην αντίσταση. Είκοσι φορές τη μέρα θα πω να φύγω, να φύγω, να τον διώξω, καλύτερα η αδιαφορία, το κενό, παρά αυτό το παρανάλωμα. Ή θα βρω ανούσιες αιτίες και εξηγήσεις να προσπαθήσω να με πείσω ότι δε μου κάνεις Και είκοσι φορές θα αντισταθώ και θα μείνω. Προσπαθώ να θυμάμαι την αναλαμπή εκείνης της Πέμπτης. Πιστεύω σε εμάς, σε εμένα, σε εκείνον. Εμπιστεύομαι. Ξέρω. Κι εκείνος ξέρει. Και ο Ιάσωνας ξέρει. Οι δυό τους ξέρανε πολύ πριν από εμένα νομίζω. Μαθαίνουμε. Προχωράμε. Μαζί. Συμπορευόμαστε. Ζούμε το γιατί/πως.


Σήμερα όπως κατανοήσατε, η αλκιμήδη είναι καλά. Χαλάρωσαν λίγο οι πιέσεις της μετακόμισης, χαλάρωσα κι εγώ.

Καλή σας εβδομάδα

21 σχόλια:

αλκιμήδη είπε...

Η όλη μου η ζωή, άλλο εννούσε αλλά θα με συγχωρέσει για τη παραδρομή, είμαι σίγουρη

lee είπε...

Μπραβο Αλκιμηδη μου, γυρνα στο ροζ γιατι με στεναχωρεις αλλιώς. Ετσι ειναι οπως τα λες. Οι μικρες χαρες μας γεμιζουν, οι μεγαλες ειναι σπανιες και μας αφηνουν ενα αισθημα φοβου και αγωνιας για την επαναληψη τους.
Η οικογενεια ειναι το "βλαστοκύταρο" που θεραπευει τα πάντα..

fish eye είπε...

..μια πολυ καλη εβδομαδα σου ευχομαι..!!

Marialena είπε...

"Αναρωτιέμαι αν η περιγραφή της θα πει τίποτα σε κανέναν άλλον."

Πίστεψέ με πως λέει πολλά περισσότερα από όσα νομίζεις, τουλάχιστον σε επίπεδο επιθυμιών...

Καλή καινούργια σελίδα του "μαζί" να έχετε Αλκιμήδη μου, αυτό το μέγα ζητούμενο ψυχή τε και σώματι!

Κάθε καλό εύχομαι, Μ.

Σταυρούλα είπε...

Είδες που γύρισες στο ροζ ξανά; Περιγράφεις όμορφο πολύ αυτό το "μαζί" και δείχνει πόσο καλά είστε βρε. Να τους φιλήσεις εκ μέρους μου και τους δυο ;)

kyriayf είπε...

η καλή μας ροζ Αλκιμήδη πάλι... και η αίσθηση του "μαζί" είναι υπέροχη αλλά και δύσκολη... θέλει δουλειά αλλά προσφέρει πολλά... "μαζί"...
και χαλάρωσε τις αντιστάσεις, αφέσου! ζήστο! και πάρε όλη τη χαρά από την καθημερινότητα, από τα μικρά... Και σε νιώθω για το "μοσχομυριστό" σπιτικό... Όλη η τάση μας για ανεξαρτησία είναι πιθανόνατα επίφαση. Ζήσε την ελευθερία του μαζί... φιλώ σε!!!

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Μάλιστα...
Αύριο θα έχεις την ποιητική αφιέρωση που σου χρωστούσα!

John D. Carnessiotis "Asteroid" είπε...

Καιρός ήταν!.. Όχι καλώς ήρθατε, αλλά καλώς ανοίξατε τα μάτια σας στον κόσμο των καθημερινών ανθρώπων, Αλκιμήδη, των ανθρώπων δίπλα σας, των ανθρώπων της διπλανής πόρτας... Δεν περιγράφετε τίποτε το ονειρικό ή το ουτοπικό ούτε καν ροζ ή φούξια (που εξακολοθώ να μη πολυσυμπαθώ, αλλά αυτό είναι άσχετο - δέχομαι την σημειολογία!), αλλά την πραγματικότητα μιας μακροπρόθεσμης τρυφερής σχέσης, που είναι και ζεστή... γιατί για να προκύψει ζέστη στην ζωή μας, ξέρετε, δεν χρειάζεται να γίνει κανείς και τίποτε παρανάλωμα πυρός (αυτά είναι για μυθιστορήματα με ηρωίδες κι ήρωες, που δείχνουν υπερβάλλοντα ζήλο, μήπως και τραβήξουν την προσοχή μας) - δυο καρδιές, ψυχές, πνεύματα σε επικοινωνία αρκούν!..

Ανώνυμος είπε...

καλή εβδομάδα αλκιμήδη...

όλα καλά...

καλησπέρα...

αλκιμήδη είπε...

Καλησπέρα σε όλους

Lee
δεν είναι οι μεγάλες επιθυμίες που με ζορίζουν, είναι οι μικρές δικές μου, οι προσωπικές, οι εκτός οικογένειας, αυτές που με κάνουν να αισθάνομαι εγώ, που τις έχω αλληλένδετα συνδέσει με το ποιά είμαι.
Για να δούμε όμως και τη θεραπευτική δύναμη της εκτεταμένης μου οικογένειας.

φεγγαροαγκαλιασμένη
και εσύ καλή εβδομάδα να έχεις

ευχαριστώ μαριαλένα μου
(το πόδι εντάξει; αιώνες μου φαίνεται ότι πέρασαν από τότε που χτύπησες)
για άλλη μια φορά ξαναπροσπαθώ το "μαζί". Ελπίζω με περισσότερη συνείδηση, συναίσθηση και γνώση.

ρενατα
grazias me dear. Τους φίλησα και τους αγκάλιασα και τους δυό.

υφάντρα
αν θέλει δουλειά λέει. Πολύ πολύ δουλειά, και από τους δύο.
Δε το είχα σκεφτεί ότι το "μαζί" εμπεριέχει και ελευθερία. Μάλλον έτσι είναι. Διαφορετική ναι μεν, αλλά ελευθερία παρόλαταυτα.

ασκαρδαμυκτί
και περιμένω, και περιμένω, και περιμένω
φιλιά


α, αστεροειδή μου,
τα ματάκια αυτά μπορεί να κλείσουν ανα πάσα στιγμή. Η μάλλον ανοιγοκλείνουν, ολημερίς και οληνυχτίς.
Τώρα αν αυτό που λέτε αρκεί, είναι μια άλλη ιστορία. Η νεκροψία θα δείξει (αν την αφήσω βεβαίως, βεβαίως)

γιώργο
καλή εβδομάδα και σε σένα

Ανώνυμος είπε...

....αφου εβγαλες το γκρι ολα καλα!

An-Lu είπε...

Καλή σου εβδομάδα συμ!
Ήδη όλα πάνε πολύ καλύτερα βλέπω!
"Μαζί"! ;-)

ο δείμος του πολίτη είπε...

Καλή σου εβδομάδα και να είσαι πάντα έτσι καλά. Και αν αφήσεις τις όποιες κακές σκέψεις, ακόμα καλύτερα.

Ανώνυμος είπε...

:) πέρασα, άφησα το χαμόγελό μου και περιμένω νέα σου...

Alkyoni είπε...

εμείς θέλω να τα πούμε από κοντά!!!
:)
αναμένεσαι

αλκιμήδη είπε...

nuwanda
καλημέρα
ναι έβγαλα το γκρι από τη καρδιά
στα υπόλοιπα παραμένει, γκρρρρρ
όχι για πολύ


γοργόνα
καλημέρα, καλύτερα ναι, χαλάρωσαν οι πιέσεις, τις χαλαρώσαμε δηλαδή γιατί διαφορετικά θα χαλαρώναμε μεταξύ μας, και σε λίγο που θα τις ξανασφίξουμε, θα δούμε

δείμε
το κατα δύναμην κάνουμε αγαπητέ
κυκλοθυμική δεν είπαμε;

παράφωνε
γράψε κάτι σωψυχο-ερωτιάρικο να σου σχολιάσω ε; Πολύ ενημερωση/πολιτικοποίηση έπεσε τελευταίως, κι όπως γνωρίζετε, η αλκιμήδη αυτά τα αποφεύγει!


αλκυόνη
εννοείται ότι θα τα πούμε από κοντά!

Ανώνυμος είπε...

;) άσε με να πειράξω μερικούς και θα συντονισθούμε ξανά. Αν και σήμερα τα πράγματα είναι πιο σοβαρά από όσο φαίνονται...

Ανώνυμος είπε...

τώρα ξέρεις όταν σκοτεινιάζεις τι να βλέπεις!

αλκιμήδη είπε...

παράφωνε
αναμένω συντονισμό
αρνούμαι να τρομοκρατηθώ!

αλεξάνδρα
αρκεί το βλέμμα να μη σκοτινιάζει τόσο που όλα να χάνονται μέσα στη μαυρίλα

allmylife είπε...

η όλημουηζωή πολύ συγκινήθηκε...

απ'όλα αυτά έχω περάσει μικρή...
περίπου.

κοινές διαδρομές και αφετηρίες εμείς.

και η πάλη παρούσα.

Ας την πούμε ζωή!

Σε ευχαριστώ!

αλκιμήδη είπε...

Καλή επιστροφή καλή μου
εγώ σε ευχαριστώ