Τετάρτη, Απριλίου 04, 2007

άρνηση

Άρνηση, Θυμός, Θλίψη, Αποδοχή

Εγώ; Κολλημένη στην άρνηση. Και θλίψη, αλλά κυρίως άρνηση. Βυθισμένη σε αρνητικές σκέψεις. Όλα βουνό. Ναι, όλα βουνό. Και τι έγινε; Η ορειβασία υποτίθεται με αρέσει. Αφού θα το ανέβω που θα το ανέβω ας πάρω τη βαθιά ανάσα και ας το κάνω. Όχι. Αρνούμαι να ξεκολλήσω. Αρνούμαι να αποδεχτώ. Αρνουμαι να δω. Αρνούμαι να πάρω ότι μου δίνεται. Αρνούμαι να γιάννω. Οι αρνητικές σκέψεις έρχονται κι έρχονται, και ξανά. Δε μπορώ, δε θέλω να τους ξεφύγω, να τις διώξω. Αρνούμαι. Να κάνω το βήμα. Το επόμενο. Να υπάρξω. Να ηρεμήσω. Να χαρώ. Αρνουμαι να προχωρήσω. Κολλημένη στις σκέψεις, Κολυμπάω στο πόνο που μόνη μου γεννώ. Και γεννώ κι άλλο, κι άλλο, κι άλλο. Λάθη. Κάνω λάθη, επιδιώκω το λάθος, μόνο λάθη για μένα, τίποτα άλλο. Αρνούμαι. Παραιτούμαι. Το τραμπολίνο έχασε την ελαστικότητα του, εγώ αρνούμαι να κάνω γκελ. Μέσα στο πηγάδι, κοιτάζω το φεγγάρι. Πανσέληνος είναι, και είναι μακριά. Εχω χάσει τη πίστη μου. Τη πίστη στη ζωή μου, στο νόημα της ρουτίνας μου, στο μέλλον, σε μένα, στους δικούς μου, σε όλα. Τα τυλίγω όλα με αδιαφορία και άρνηση. Θέλω να πιαστώ από κάπου να τραβηχτώ έξω από αυτό. Όλα τα σχοινιά σάπια, ξένα, άλλα από αυτά που χρειάζομαι. Αρνούμαι να βγάλω από τη τσέπη μου το σχοινί το καλό, το σχοινί το σωστό, να το δώσω στους δικούς να με τραβήξουν. Αρνούνται να το κάνουν αυτοί για μένα. Άσε με να βυθίζομαι. Δε με νοιάζει, δε με κόφτει. Αρνούμαι να αναζητήσω τη πίστη μου. Άντε πάλι από την αρχή. Κουράστηκα να ονειρεύομαι, να πιστεύω στα όνειρα μου. Κουράστηκα να φαντάζομαι αυτό που θέλω. Δεν έχω το κουράγιο καν να το ζήσω. Κι ας μου το δώσουνε στο πιάτο. Τι νόημα έχει. Δεν είναι αληθινό, δεν έχει διάρκεια. Όλα ψευδαίσθηση που φτιάχνουμε για την επιβίωση. Όλα ψέματα που χτίζουμε στο μυαλό μας. Τίποτα αντικειμενικό. Όλα ότι αποφασίσει η οπτική σου γωνία. Όλα ότι αποφασίσεις να τα χρωματίσεις. Κάνε τους συμβιβασμούς σου, αποφάσισε να παραβλέψεις κάποια πράγματα, και να τη η ευτυχία δικιά σου. Είσαι όσο ευτυχισμένος αποφασίσεις εσύ να είσαι. Αν δε βαριέσαι, αν δε σε νοιάζει η απουσία αλήθειας, ή μα΄λλον όχι, η απουσία της δικής σου επιθυμίας. Είσαι όσο ευτυχισμένος αποφασίσεις να είσαι. Αποφασισε τι εστι ευτυχία για σένα. Αλλά πρόσεξε, τα στοιχεία που θα βάλεις να ειναι αυτά που είναι εφικτά, όχι αυτά που θα ήθελες. Και τότε, αμέσως την έχεις. Να ζήσω άλλο ένα ψέμα, ένα κατασκεύασμα του μυαλού μου; Βαριέμαι. Δε με κόφτει. Καλή και η θλίψη. Κι αυτή ψευδαίσθηση είναι. Κι αυτή κατασκεύασμα του μυαλού Ότι νοιώθω κατασκεύασμα του μυαλού. Τίποτα δεν αναγνωρίζω ως πραγματικό. Να πω αυτό είναι αυτό. Είναι. Δεν αμφιβάλω. Όχι δεν έχω πίστη. Και αρνούμαι να τη ξαναγεννήσω.

Άρνηση, Θυμός, Θλίψη, Αποδοχή

Εκεί κολλημένη στην άρνηση. Δε πρόκειται να πάω παραπέρα. Δε θυμώνω. Δεν είναι κάτι που το συνηθίζω. Μόνο στιγμιαία. Συνήθως απλά παραιτούμαι, προσπερνώ, μελαγχολώ. Έλεγα για το γάτο μου χθες, που μετά τη γέννηση του Ιάσωνα έπεσε σε βαθιά μελαγχολία, μαράζωσε. Ζήλευε; με ρωτήσανε. Όχι, δε ζήλευε, δε διεκδίκησε τη προσοχή μας, δε φέρθηκε άσχημα στον Ιάσωνα. Απλά αποδέχτηκε το γεγονός ότι δεν ήταν πιά ο χαιδεμένος του σπιτιού, και μαράζωσε. Λένε τα ζώα μοιάζουν στα αφεντικά τους. Αυτό σκέφτηκα μετά τη κουβέντα. Κι εγώ. Απλά μαραζώνω. Δε διεκδικώ, δε θυμώνω, αποδέχομαι το γεγονός. Ορφανή; Τι να κάνουμε, έτσι το θέλησε. Αρνούμαι να γεννήσω θυμό. Μόνη; Αρνουμαι να αποδεχτώ αυτό το γεγονός. Το ξέρω, το νοιώθω, θλίβομαι, μαραζώνω. Πονάει. Μόνη. Προχθές έριξα πάλι ένα καλό κλάμα και κάποια στιγμή με μανία άρχισα να επαναλαμβάνω, μπορώ μόνη μου, είναι ωραία μόνη μου, και ξανά και ξανά και ξανά. Να πλύνω τον εγκέφαλο να καθαρίσει από τις ψευδαισθήσεις. Μου λέει ο καλός μου μετά. Μόνη ξανά δε θα σε αφήσω. Μη με αφήνεις μόνο ποτέ. Προσπαθεί να καταλάβει, προσπαθεί να πλησιάσει. Το παλεύει. Δε πρόκειται να τα καταφέρει. Μπορεί η αλκυόνη να με αποκαλλεί το τείχος των δακρύων αλλά εγώ είμαι τοίχος σκέτος. Αδιαπέραστος. Όσο το παλεύει πιάνομαι από κάπου και κρατάω τη ψευδαισθηση. Καλό ή κακό αυτό; Η άρνηση συνεχίζεται. Ο επαναπροσδιορίσμός του "μαζί" αναβάλλεται. Αρνουμαι να κάνω τους συμβιβασμούς μου, να επιλέξω τα εφικτά κομμάτια της ευτυχίας. Ή όλα ή τίποτα. Κατέστρεφε. Και δε με νοιάζει. Χθες ξανά σε χαρτορίχτρα. Γιατί, με ρωτάει; Για να επανάποκτήσω τη πίστη μου. Δε καταλαβαίνει. Να μου πει κάποιος ότι θα έχει διάρκεια, ότι θα έχω αυτό που επιζητώ, να πιστέψω ότι είναι εφικτό και τότε να το παλέψω. Να μη δώσω άλλη μια μάχη που είναι χαμένη από χέρι. Κουράστηκα με τα όνειρα που δεν πρόκειται να πραγματοποιηθούν. Δεν έχω δικιά μου ελπίδα, δικιά μου πίστη. Δε πιστεύω ότι τα σχέδια μου θα γίνουν. Δε γουστάρω να δίνω χαμένες μάχες. Άσε τη ζωή να σε πάει. Μην ονειρεύεσαι. ΄Ασε τη ζωή να τσουλήσει. Όπως όπως. Στα δύσκολα να κάνω πίσω. Δε θέλω να πέσω προσπαθώντας. Αφού θα πέσω, τουλάχιστον ας πέσω χωρίς αντίσταση. Αρνούμαι να το παλέψω. Άρνουμαι.

14 σχόλια:

lust-time είπε...

Tουλάχιστον είπες όχι σε τόσα μπορεί...είναι και αυτό μια μάχη.

John D. Carnessiotis "Asteroid" είπε...

H διάρκεια είσ' εσύ, πρωτίστως! Διάρκεια αν είσαι κι αν δίνεις, διάρκεια λαμβάνεις!..
Χρόνια Πολλά σε όλους σας, στο σπιτικό σου... και φως, πολύ φως!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Κι όμως πολεμώντας κουράζεσαι αλλά έχεις εκτός από την τελική ελπίδα και την ικανοποίηση ότι δεν έπεσες. Ότι η υπερηφάνεια σου έμεινε όρθια σαν να είχε νικήσει. Είμαστε τόσο αντίθετοι. Είμαι άθεος, αλλά τόσο βαθιά πιστεύω στην ευοίωνη κατάσταση που παλεύω μεθοδικά και γενικά δεν μου γύρισε ποτέ ανάποδα. Ίσως επειδή είχα και το χρόνο να διορθώσω το σχετικό λάθος.

fish eye είπε...

κι ομως δε ξερεις ποσο υπεροχο ειναι να παλευεις..γιατι??ετσι απλα..για ενα χαστουκι ακομη..για μια ισοπεδωση ακομη..κι επειτα το ανεβασμα..σιγα-σιγα..και μετα παλι κατω..και η παλη παλη..γιατι εκει ειναι το ζουμι..αυτο με κραταει..η διαθεση που εχω να παλεψω..για να ξαναπεσω..
καλη αναστασηηη..φιλιαα..!!

fish eye είπε...

αλλωστε..τι διαρκεια ζητας..και πως οριζεται αυτη..ξεχνα τη διαρκεια..και ζησε τη στιγμη..:)))φιλιααα

kyriayf είπε...

θα ΄ρθει η στιγμή, που θα αρνηθείς την "άρνηση" σου...
και να είναι έτοιμη...

φιλώ σε !!!

MåvяiÐåliå είπε...

Έλα πάλι!
Έλα, όρθια!
Πάμε.
Τα διαστήματα είναι συχνά (βάσει ημερομηνιών των ποστ).
Αν μπορούσες να τα αραίωνες λίγο. Μόνο αυτό.

Ο Καλος Λυκος είπε...

Κάτι υπάρχει γιά την επόμενη στη σειρά άρνηση... γιά να πείς πως αρνείσαι να τα παρατήσεις... έτσι δεν είναι;

annamaria είπε...

Ανασταση οπου και οπως την θελεις!!

Ανώνυμος είπε...

Χριστός Ανέστη…
Χρόνια Καλά, γεμάτα υγεία και ευτυχία…
Εύχομαι, οι προσδοκίες σου να πραγματοποιηθούν…

Και πάλι, Χρόνια Καλά…

αλκιμήδη είπε...

Καλημέρα και χρόνια πολλά!
Τι λένε; Ότι αναστήθηκε; επιτρέψτε της άθεης να προσπεράσει


lust-time
καταραμένη να μάχομαι είμαι η ταλαίπωρη
που θα μου πάει θα χαλαρώσω

αστεροειδά μου
πολύ φως και σε σένα και στις κοράκλες σου
μου αρέσει αυτό "η διάρκεια είσαι εσύ" και φυσικά να μη ξεχνιόμαστε και το να δίνεις, το να μπορείς να δίνεις, το να θέλεις να δίνεις, είναι μια απολαβή, η πιο σπουδαία. Ίσως και να μην έχω ανάγκη άλλη.
Μόνο να αισθανόμουν ότι αυτό που δίνω έχει αξία, αν κατανοείτε τι εννοώ

δείμε
από περηφάνεια εγώ μηδέν
είμαστε διαφορετικοί (αν και εγώ άθεη)


φεγγαροαγκαλιασμένη
έλα μου ντε, τι διάρκεια ζητάω;
διάρκεια στην ηρεμία και στον ήσυχο νου ίσως
όχι δε θέλω να παλεύω, ούτε να είναι η ζωή πόλεμος
με τον εαυτό μου πρωτίστως


υφάντρα
θα έρθει κι αυτή η στιγμή
και θα ξαναφύγει
και ξανά μανά
κύκλους συνέχεια
φιλώ σε


νταλίτσα
όντως τα διαστήματα είναι υπερ του δέοντος συχνά
το τελευταίο καιρό οι εναλλαγές της διάθεσης συμβαίνουν από τη μια στιγμή στην άλλη
μέσα στην ίδια μέρα θα πέσω και θα ξανασηκωθώ πολλές φορές
και αυτό με έχει διαλύσει
είναι που μου χαρίζεται πολλή ευτυχία βλέπεις


λύκε μου
και να αρνηθώ και να μην αρνηθώ δεν έχει σημασία
Δεν έχω άλλη επιλογή από το να συνεχίζω

άνναμαρία
ευχαριστώ σε
πολλές ευχές και σε σένα


γιώργο
ευχαριστώ
χρόνια σου πολλά

John D. Carnessiotis "Asteroid" είπε...

Πολλές φορές μπορεί να μη το νοιώθουμε, να μη το πιστεύουμε, ότι αυτό, που δίνουμε έχει αξία.
Μπορεί αυτό να οφείλεται σε χαμηλή αυτοεκτίμηση ή σε μετριοφροσύνη, μπορεί να φταίνε, όμως, και τα κριτήριά μας - να μη είναι σωστά, να μη είναι πλήρη. Τότε ρωτούμε τους άλλους, τότε παρατηρούμε γύρω μας, ώστε να πάρουμε στοιχεία από τους τρίτους, τον εξωτερικό κόσμο, που, πίστεψέ με, σπανίως χαρίζονται.
Κοίτα γύρω σου, λοιπόν, κοίτα μέσα στο σπιτικό σου, αλλά κι έξω απ' αυτό. Στην δουλειά σου, ανάμεσα στους φίλους, στους συγγενείς, εδώ, στα blogs... Τι βλέπεις; Βλέπεις κόσμο να σεργιανάει γύρω σου, να σου πιάνει την κουβέντα, να κάνει διάλογο μαζί σου, να σου αγγίζει το χέρι, να στο σφίγγει κάποτε, να βάζει πλάτη, να εξαρτάται συχνά από σένα, όπως ο Ιάσονας, πρώτος-πρώτος! Λοιπόν;
Λες σ' όλους αυτούς να μη δίνεις τίποτε, λες να μη παίρνουν τίποτε; Και τότε τι κάνουν εδώ; Τι κάνουν γύρω σου;
Θα κλείσω με κάτι, που το λέω και στο blog μου - μόνο που εκεί το λέω ειδικά για την αγάπη, αλλά σκέφτομαι πως ισχύει και γενικότερα. Για να πάρεις, για νάχεις, δηλαδή, την ικανότητα να λάβεις από τους άλλους, πρέπει κι εσύ να δίνεις, πρέπει νάσαι δοτικός γιατί όλα είναι αλληλοτροφοδοτούμενα κι αλλιώς, άμα δεν δίνεις, είσαι ένα απλό κλειστό κύκλωμα, με δυνατότητες εξαιρετικά πεπερασμένες, ανύπαρκτες σχεδόν.
Νάσαι βεβαία, λοιπόν, πως δίνεις. Κι ακόμα κι αν δεν δίνεις εκεί ακριβώς απ' όπου παίρνεις, αλλά αλλού, ακόμα κι αν δεν δίνεις όσα ακριβώς παίρνεις, το σπουδαίο είναι να δίνεις, γιατί έτσι κρατιέται το κύκλωμα ανοιχτό αό τον ένα στον άλλο και σο τέλος πάλι σ' εμάς και πάλι από την αρχή, σ' έναν αέναο κι ατέρμονα κύκλο which makes the world go round - αν κατανοείς κι εσύ τι εννοώ!!!
Πολλά φιλιά κι ευχές σ' εσένα και στον Ιάσονα, πρωτίστως!

ΔemΩΝ είπε...

Καταλαβαίνω τι εννοείς, αλλά και η άρνησή μας περιμένει να την αγαπήσουμε (είναι εμείς στο κάτω κάτω!), αν όχι, να την αποδεχτούμε έστω!

Χάρηκα για τη γνωριμία (σε σύστησε ο Νυκτιπόλος)

αλκιμήδη είπε...

αστεροειδή μου
τι να πω
πάντα τα λες όλα
και σε ευχαριστώ που συνεχίζεις να τα λες

καλή σου μέρα


διαβολικόν
καλωςόρισες
σου έρχομαι να γνωριστούμε καλύτερα