Δευτέρα, Μαρτίου 26, 2007

καταθλιπτικοί κύκλοι

Ποστάκι της υφάντρας και τα σχόλια του με έκανε αυθόρμητα να σκεφτώ και να συνειδητοποιήσω από που προέρχεται η κυκλικότητα της κατάθλιψης. Τουλάχιστον της δικιάς μου κατάθλιψης.
Συμβαίνει το εξής απλό. Η ψυχολόγα μου το ονομάζει φόβο της ευτυχίας.
Το υποσυνείδητο μου έχει συγκεκριμένη δόση χαράς και καλοσύνης που ανέχεται, γιατί τόση θεωρεί ότι αξίζω. Μόλις αυτή ξεπεραστεί και η δόση καλοσύνης είναι το κατιτίς παραπάνω, παθαίνει ένα τραμπάκουλο, δεν αντέχει και φέρνει τη κατάθλιψη. Και ο κύκλος ξεκινά. Όσο και να προσπαθώ με τη λογική να εξέλθω, όσο κι αν προσπαθούν οι δικοί μου να με βοηθήσουν, αυτό επιμένει να με βυθίζει εκεί. Το γεγονός ότι δεν υφίσταται ουσιαστικός και πραγματικός λόγος για τη κατάθλιψη, το βοηθά γιατί τότε προστίθενται και οι ενοχές οι οποίες εντείνουν το πόνο. Μόλις νιώσει ότι αρκετά τιμωρήθηκα, ότι κατά κάποιον τρόπο εξέτησα τη ποινή μου, ως δια μαγίας, ο καταθλιπτικός κύκλος κλείνει και είμαι και πάλι καλά.
Το γεγονός ότι πέρασα τα πρώτα τρία χρόνια της ζωής του Ιάσωνα απαλλαγμένη από τη κατάθλιψη οφείλεται στο ότι είχα πραγματικά ζόρια και δυσκολίες, ήμουν πραγματικά μόνη, οπότε και το ασυνείδητο αισθανόταν ότι αρκετά υποφέρω, δε χρειάζεται να με τιμωρήσει επιπλέον. Μόλις όμως άρχισα να είμαι καλά, να πέρνω τη ζωή στα χέρια μου, να κάνω όνειρα, σου λέει, τι έγινε εδώ; Εσύ δεν αξίζεις να σου φέρεται καλά η ζωή. Κάνε λάθη, χτύπα τον εαυτό σου και επειδή αυτό δεν αρκεί πάρε και μια κατάθλιψη. Όσο αντιστέκομαι και προσπαθώ να είμαι καλά, τόσο και αυτό με βαράει. Και τους τελέυταίους μήνες, που έχω δρομολογήσει χαρά και όνειρα, τα έχει πάρει τελείως και μου βαράει τη κατάθλιψη μέχρι εκεί που δε πάει. Και επειδή οι μέρες μου έχουν πολλές πραγματικές και ουσιαστικές καλές στιγμές πλέον, ανεξαρτήτως της κατάθλιψης, που είναι πια μόνιμη κατάσταση, αυτό με βυθίζει όλο και πιο βαθιά, και πιο βαθιά, και πιο βαθιά. Γιατί με τόση καλοσύνη η ποινή δεν εκτίεται ποτέ.

Ωραία, το βρήκα, και λοιπόν; αυτή τη χαμηλή αίσθηση αυτοαξίας πότε θα τη γιάνω; πότε;

16 σχόλια:

kyriayf είπε...

πόση "ποινή" έχουμε να πληρώσουμε ακόμα...
θα περιμένω και τα άλλα σχόλια, να δούμε...
φιλώ σε!!!

αλκιμήδη είπε...

όση "ποινή" μας έχουμε καταδικάσει
ούτε ελαφρυντικά, ούτε εξαγορά, τίποτα για μας
έναν καλό δικηγόρο, και γρήγορα!

Σταυρούλα είπε...

Έλα μου ντε! Αυτό συζητούσα πριν από πολύ καιρό με την Ελένη. Η κατάθλιψη χτυπά εκεί που δεν το περιμένεις και ειδικά όταν έχεις κάποιον δίπλα να συμπαρασταθεί. Όταν ζεις ένα ζόρι, δεν έχεις την πολυτέλεια αυτή.

Ελπίζω βρε κούκλα μου, να "γιάνεις" γρήγορα ;)

industrialdaisies είπε...

Νομίζω ότι είναι κάπως "μοιραίο" για τους ανθρώπους που σκέφτονται... Εγώ πάντως, πεισματικά αρνούμενη και να πάω σε ψυχολόγο και να αποδεχθώ μια τέτοια μοίρα, προσπαθώ να το εκφράζω δημιουργικά -τουλάχιστον να μην νιώθω και άχρηστη... Τις καλησπέρες μου και καλώς σας βρήκα.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Η κατάθλιψη ποάντως είναι ίδιον όσων σκέφτονται και δεν παίρνουν τη ζωή αφήφιστα. Και όσων περιμένουν. Όσο εργάζεσαι λέγεται ότι οι κίνδυνοι είνοι λιγότεροι.

Alexandra είπε...

έχουμε την πολυτέλεια να αρρωσταίνουμε...

μέσα στην ανθρώπινη φύση είναι και η κατάθλιψη. σκοπός είναι να καταλάβουμε τι μας οδηγεί στα ίδια και τα ίδια βήματα. και μετά να το πολεμήσουμε, τον εαυτό μας και την επιλογή μας να δυστυχούμε...

μην το αφήνεις... σε φιλώ

Ανώνυμος είπε...

Σκέψου ότι αγαπάς,
κάθε φορά που χάνεσαι μέσα στην κατάθλιψη, νιώσε το χεράκι του σπλάχνου σου να σε τραβάει από την μαυρίλα και σε ανεβάζει στο γαλάζιο το ουρανού...

An-Lu είπε...

Καλημερούδια συμ!
Σου δίνω ένα hint για να απαντήσεις το ερώτημά σου: να αναμασάς τις θετικές σκέψεις σου περισσότερο χρόνο από ότι τις αρνητικές ;-)
Είναι μια αρχή!

αλκιμήδη είπε...

Ρενάτα
έτσι ακριβώς
και δυστυχώς, όσο κι αν αδυνατώ να δεχτώ αυτή τη στιγμή, δε "γιάνει" ποτέ. Μόνο να ισοροπήσει μπορεί κανείς να ελπίζει.

industrialdaisies
καλωςόρισες στο σπιτικό μου
σου έρχομαι πάραυτα!
"Να μη νοιώθω άχρηστη" Εγώ, νοιώθω όλες τις στιγμές άχρηστη. Ότι κι αν επιτυγχάνω.

δείμε
λιγότεροι οι κύνδινοι αλλά εκεί, πάντα

αχ βρε αλεξάνδρα
το πολεμώ, το πολεμώ, αλλά δε νομίζω ότι είναι ένς πόλεμος με τέλος. Αυτή την επιλογή μου να δυστυχώ, ή όπως το είπα χθες στη ψυχολόγα, την ανάγκη μου να εξισσοροπώ τη χαρά με πόνο, έχω αρχίσει να αποκαρδιώνομαι για το αν μπορώ να κερδίσω τη μάχη, ή για το αν έχω δυνάμεις να συνεχίσω να μάχομαι.
Μερικές φορές θέλω απλά να αφεθώ στη θλίψη μου να ησυχάσω


παράφωνε
μακάρι να ήταν τόσο απλό
και για αυτό κυρίως, που μεγαλώνει με μια διπολική μάνα

καλημέρα συμμαθήτρια
τουλάχιστον χθες βγήκα από την αδράνεια, με δυσκολία, χωρίς κέφι, αλλά τουλάχιστον τη πάλεψα τη μέρα,
Κι αυτό είναι μια αρχή

bebelac είπε...

Μήπως αν σταματήσεις να το πολεμάς ;;; τι θα γίνει τότε;;; μήπως η προσπάθεια επιτείνει την κατάθλιψη;;; (μπορεί να λέω βλακείες, και εγώ το ψάχνω. Αλλά έχω καταλάβει πως για να βγεις απ' αυτό, πρέπει να το ζήσεις μέχρι τα μπούνια... και ξανά και ξανά... μέχρι πότε δεν ξέρω...

Ανώνυμος είπε...

alkimidi mou,
έχω μάθει από μένα και μόνο για μένα μπορώ να μιλάω...

αν είμαι σε τάση και φάση διάλυσης... οδηγούμαι σε ένα τέλμα που δεν έχει τέλος... και μετά η επιστροφή δεν είναι καθόλου εύκολη. δεν αντέχω να είμαι έτσι έχοντας 'δει' πως είναι... το παλεύω και ξανά, και ξανά... μόνο έτσι... ίσως είναι λάθος αλλά παλεύω να σηκωθώ, δεν παραδίνομαι.

σε φιλώ πολύ πολύ

fish eye είπε...

δεν εισαι η μονη μονο αυτο θα πω..κι εγω ετσι..46 χρονια..πολλες φορες..παντα υπηρχε λογος κι αν οχι τον γεννουσα..απο το τιποτα..αλλα προσπαθω,παιρνω δυναμεις,αρχιζω πια να πιστευω στην αξια μου..γιατι ο καθενας μας αξιζει γμτ..φιλια..

αλκιμήδη είπε...

έτσι ακριβώς μπεμπέ
πρέπει να το ζήσεις μέχρι τα μπούνια
να πιάσεις πάτο
να εκτείσεις τη ποινή
αλλά πάει τρεις μήνες τώρα
από τις πιο μακριές περιόδους
και νομίζω το μάκρος οφείλεται ακριβώς στο ότι έχω κάποιον που παραμένει πλάι μου παρόλο το παραλογισμό
και με αγκαλιάζει ακόμη κι όταν τον σπρώχνω
και κάθε μέρα γίνεται χειρότερο
όσο δε με εγκαταλείπει αυτός
τόσο πιο πολύ εγώ καταστρέφω

όπως λέει η φεγγαροαγκαλιασμένη
αν δεν υπάρχει λόγος
τον γεννάω
και τη στιγμή εκείνη που τον γεννάω
για μένα είναι ο λόγος υπαρκτός, και λογικός και σημαντικός
αλλά αν το δεις απέξω
είναι απλά παραλογισμός
μέσα μου όλα πονάνε
τα κάνω όλα να πονάνε
ακόμη και την αγκαλιά του

αλεξάνδρα
κι εγώ το παλεύω
όχι τόσο να βγω
όσο να κατανοήσω
και να γιάνω
μπας και ξεφύγω από τους κύκλους

Alkyoni είπε...

πάρε τηλ. είμαι αθήνα
καλό μήνα
φιλά "τείχος δακρύων μου" :PPP

αλκιμήδη είπε...

αλκυόνη
κανόνισε να μην ειδωθούμε
σε έφαγα
Φιλιά

Βασιλική Παπαδημητρίου είπε...

Καλο Πασχα...
Αναγεννηση σε ο,τι επιθυμεις...
φιλια!!!!
:)