Πέμπτη, Φεβρουαρίου 22, 2007

Καλή η επάρκεια δε λέω, αλλά γιατί να την επιλέξω;

Copy paste σχόλιο μου από το προήγουμενο ποστ.

Με τη μητέρα μου οι σχέσεις μας δεν είναι οι καλύτερες
Έχουμε όμως μια συνήθεια που για μένα φωνάζει αγάπη
Μας αρέσει, να της φτιάχνω καφέ και εκείνη να μου φτιάχνει καφέ, και μετά καθόμαστε και τους πίνουμε παρεούλα
Καμιά μας δεν τον πετυχαίνει όπως η άλλη τον θέλει
Θα ήταν απλούστερο η καθεμιά να φτιάχνει τον δικό της.
Ίδιος κόπος, καλύτερο αποτέλεσμα.
Κι όμως όχι, επιμένουμε η μία να φτιάχνει το καφέ της άλλης.


Γιατί ναι, μπορώ μόνη μου να τον φτιάξω όπως γουστάρω, αλλά δεν έχει τη γλύκα που έχει αυτός που κάποιος άλλος με αγάπη έφτιαξε για μένα. Μπορεί να μην κατέχει η μάνα τη τέχνη του καφέ, έχει όμως την επιθυμία να με ευχαριστήσει. Προτιμώ λοιπόν το καφεδάκι μου να είναι φτιαγμένο από τα χεράκια της.

Και μου ήρθε και μια άλλη εικόνα στο μυαλό, πρόσφατη και αυτή. Στη γειτονιά μου γινόντουσαν έργα. Πολύ πρωί, ο δρόμος άδειος,περπατώ τροχάδην να προλάβω το λεωφορείο για τη δουλειά. Σκοντάφτω και πέφτω. Επειδή βιάζομαι πολύ, σα ρομποτάκι, σηκώνομαι και συνεχίζω το τροχάδην. Στο λεωφορείο μέσα έχω πια τη πολυτέλεια να κοιτάξω να δω τη ζημιά, που χτύπησα, κτλ. Αν δε βιαζόμουν, θα είχα μείνει για λίγο εκεί πεσμένη, να αναλογιστώ πως έπεσα, να εκτιμήσω που χτύπησα πριν ξανασηκωθώ. Αν υπήρχαν άνθρωποι τριγύρω θα είχαν προστρέξει να με βοηθήσουν (Ασούμπαλη ούσα, σκοντάφτω συχνά και συνήθως οι περαστικοί τρέχουν να δουν αν είμαι καλά και να με βοηθήσουν να σηκωθώ). Φυσικά μπορώ και μόνη μου να σηκωθώ. Δε χωρεί αμφιβολία περί τούτου. Άλλοτε αμέσως, αν οι περιστάσεις το προστάζουν, άλλοτε I take my time. Κι αν μπορώ να στηριχθώ στους άλλους θα το κάνω, γιατί όχι.

Την επάρκεια την έχουμε.
Ναι, μπορώ να φροντίσω μόνη τον εαυτό μου. Ίσως να με κουράζει μερικές φορές, αλλά μπορώ. Δεν είναι εκεί το θέμα. Προτιμώ όμως την επάρκεια/αυτάρκεια να τη βάλω στην άκρη και να αφεθώ στη φροντίδα κάποιου άλλου. Είναι πιο ζεστή η καρδιά έτσι.
Και το αυτόν επιθυμώ να προσφέρω στους άλλους.
Ίδιος κόπος, καλύτερο αποτέλεσμα. Πιο ζεστό. Πιο γλυκό.


Η πιο γλυκιά ανάμνηση της παιδικής μου ηλικίας, είναι κάτι χειμωνιάτικα πρωινά, που η μάνα μου, έβαζε τα ρούχα μου στο καλοριφέρ, και όταν ήταν ζεστά, μου τα έφερνε στο κρεββάτι, να ντυθώ κάτω από τα σκεπάσματα, να μη κρυώνω.
Δε θέλει και πολύ για να αισθανθούμε ότι μας φροντίζουν, θέλει;

23 σχόλια:

fish eye είπε...

..ο πιο ομορφο..το πιο τρυφερο συναισθημα..να σε ρωτουν πως εισαι..να σε νοιαζονται..να σου φερνουν τον καφε..το τσαι..την πορτοκαλαδα..να ξερεις πως καποιος εχει σκεφτει..για να περασεις εσυ καλα..περιμενω μειλ αλκιμηδη..ευχαριστω..

Ανώνυμος είπε...

τι όμορφο και τρυφερό... η τελευταία κίνηση της μάνας σου.

ναι, δεν υπάρχει ωραιότερο από το να ξέρεις ότι κάποιος σε νοιάζεται πραγματαικά. και έχοντας τέτοιες όμορφες αναμνήσεις, σίγουρα τις μεταφέρεις και συ με περισσότερη φροντίδα.

καλημέρα (ο ανάδρομος ερμής με έχει τσακίσει... άσχετο)

Αλεπού είπε...

Δεν θέλει, έχεις δίκιο. Μικρά πραγματάκια μόνο χρειάζονται για να ομορφαίνουν την καθημερινότητα.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ δύσκολη η σχέση μου με την μητέρα μου, αλλά πάντα θυμάμαι με νοσταλγία τις βραδιές που με ακολουθούσε σαν σκυλάκι (κι εγώ την μάλωνα για να μην με ζαλίζει περισσότερο) ρωτώντας με αν το παυσίπονο που πήρα για τις ημικρανίες με ανακούφισε κι αν ήθελα να μου τρίψει το κεφάλι μου.

Την αγαπημένη, αγαπημένη μου γιαγιά που όποτε γύριζα να την κοιτάξω ήταν μόνιμα βουρκωμένη μέχρι να μου περάσει ο πόνος.( έχω περάσει ώρες ολόκληρες πονώντας ).

Τον πατέρα μου που τον έπαιρνε ο ύπνος πριν από μένα, ροχαλίζοντας και στριμώχνοντας με στην άκρη του κρεβατιού, για να αισθάνεται ότι με φροντίζει!

Τον σύντροφο μου που όταν γυρνάει σπίτι αργά και με έχει πάρει ο ύπνος, μου δίνει ένα φιλί και με σκεπάζει .(ναι γλυκέ μου δεν κοιμάμαι πάντα!)

Αλκιμηδη μου ευχαριστώ για τον χώρο. Το κείμενο εκπληκτικό και για μένα οξυγόνο ψυχής. Ένιωσα το χέρι σου δίπλα στο δικό μου. Μισώ τα computers αλλά τέτοιες στιγμές επικοινωνίας τα ευγνωμονώ. Την χρωστούσα αυτή την εξομολόγηση σε όλους και ειδικά σ’ αυτούς που έχουν φύγει!

bebelac είπε...

Να είναι καλά η μαμά σου, και συ... και να την έχεις για πολλά πολλά χρόνια... δεν νομίζω να υπάρχει κανείς άλλος στον κόσμο να σκεφτεί ποτέ να σου βάλει τα ρουχαλάκια σου να ζεσταθούν

Αίσθησις είπε...

Πραγματικά έτσι γλυκαίνει και ομορφαίνει η ζωή. Θέλει όμως τέχνη να μάθουμε να δεχόμαστε τη φροντίδα των άλλων-εγώ κουράστηκα να το καταφέρω, γιατί πίστευα πως δεν την άξιζα. Επίσης θέλει τέχνη να μάθουμε να προκαλούμε τη φροντίδα τους, κι ας είμαστε αυτάρκεις, όπως είπες.
Σου εύχομαι να προλάβεις να πεις στη μαμά σου όλα όσα θα ήθελες να ξέρει από σένα.
Επίσης εύχομαι ο γιος σου να σε θυμάται σα γλυκειά μανούλα.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ όμορφο το σημερινό σου Αλκιμήδη. Και έχεις δίκιο: δεν είναι το αποτέλεσμα που μετράει, αλλά ο δρόμος μέχρι εκεί. Και ο δρόμος είναι πάντα καλύτερος με καλή παρέα. :^)

~~kindergarden teacher ~~ είπε...

τι ομορφο ,,αχ αυτες οι μανουλες μας μπορει ναμαι σαραντα χρονων ..αμα αρρωστησω ομως ..ετσι απλη γριπουλα να χω.. θα τρεξει θα ενδιαφερθει να με φροντισει ..να με δει.. να μουδωσει φαρμακο σαν να μαι το μικρο της ,,και μονο με αυτά γινομαι περδίκι εγω ...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Όχι μόνο η επάρκεια είναι πιο ζεστή, αλλά και πιο βολική, νιμίζω. Αλλά υπάρχει το ζήτημα κατά πόσο -ανάλογα με την ηλικία και δε μιλώ για σένα βέβαια- βοηθά στην ωρίμασνη του παιδιού.

Σταυρούλα είπε...

Αλκιμήδη μου, δε θέλει πολύ. Αρκεί να το δείξει ο άλλος έστω ακι με μια τόσο απλή χειρονομία.
Άμα θες πιο πολλλλλλή φροντίδα, σου δανείζω την κυρα-Λένη!( Με πήρε σημερα στην πορεία και ρώταγε αν είμαι καλά)!

tassoula είπε...

έχει δίκιο ο μπαμπάκης.Ο δρόμος είναι καλύτερος με παρέα.Καλό βράδυ.

lemon είπε...

Αυτό με τις μαμάδες μας είναι πολύ δύσκολο. Πολύ. Τουλάχιστον για μένα, είναι.
Πριν λίγη ώρα μου είπε ότι έχω γίνει χάλια, φάρδυνα, μεγάλωσαν τα μαγουλά μου, και να πάψω να τρώω, να ξαναγίνω όπως ήμουν παλιά (!), να κουρευτώ, να.... γενικά να είμαι αλλιώς απ αυτό που είμαι τώρα. Έτσι λοιπόν, δεν μπορώ να διαβάσω ψύχραιμη το ποστ σου.
Πήρα να μοιραστώ μαζί της τη χαρά μου, και τις ανασφάλειές μου επίσης, αλλά πάντα λαμβάνω το σήμα ότι πρέπει να είμαι δυνατή, να μην περιμένω από τον απέναντι. Ισως γιατί η ίδια έτσι πέρασε τη ζωή της, μέσα στη σκληράδα, γιαυτό δεν ξέρει αλλιώς να δείξει την αγάπη της παρά μόνο με το να προσπαθεί να χαλυβδώσει αυτούς που αγαπάει.
Δεν ξέρω. Χρόνια τώρα τα σκέφτομαι αυτά.
Φτάνει, σταματώ.

Ανώνυμος είπε...

οπως ολα, η καρδια θελει δυο χερια αγαπημενα να την κραταν...
οπως ολα...

Unknown είπε...

H ζέστη είναι πάντα καλύτερη από την επάρκεια...

(Αν φτιάχνατε - λέω εγώ τώρα - μια μέρα η μία τους καφέδες, μια η άλλη, το ίδιο αλλά καλύτερα δεν θα ήταν;)

αλκιμήδη είπε...

Καλησπέρα σας

φεγγαροαγγαλιασμένη
ναι, να ξέρεις, να νοιώθεις βαθιά μέσα στο πετσί σου ότι κάποιος σε σκέφτεται, σε νοιάζεται
είναι όμορφο


αλεξάνδρα
τι θα κάνουμε με αυτόν τον ανάδρομο Ερμή
Να μαζευτούμε πολλοί, να πάμε να του δώσουμε μια, να γυρίσει από την καλή;

αλεπού
από τα μεγάλα μπουχτίσαμε
και να τα επιθυμούμε και να τα προσδωκάμε
στη καθημερινότητα είναι η ουσία

Φρίντα μου
χαρά μου πάντα όταν με επισκέπτεσαι και καταθέτεις τις σκέψεις σου
το κειμένο σου για τον μικρό πρίγκιπα με ακολουθει ακόμη
φιλιά

μπεμπέ
θέλω να πιστεύω ότι υπάρχουν κι άλλοι
όσο για τη μαμά
αμφιθυμία!

αίσθησις
αν θέλει τέχνη; δε περιγράφεται
τουλάχιστον για ανθρώπους της δικιά μας συνομοταξίας
αυτό ακριβώς που λες, να πείσουμε τους εαυτούς μας ότι την αξίζουμε αυτή τη φροντίδα

αλκιμήδη είπε...

μπαμπάκη
έτσι βρε, άμα έχεις και παρέα, λες και καμιά κουβέντα, κρατάς και κανά χέρι, ρίχνεις και κανά χαμόγελο, μπορεί να πρέπει φορές να αλλάξεις το ρυθμό που βαδίζεις, αλλά είναι αλλιώς


σέβα μου
να στε καλά κι οι δύο σας να χαίρεστε η μία την άλλη
:)


renata
νομίζεις ότι θα την αντέξω τη κυρα Λένη σου;
Εσύ πάντως με τη Φροσούλα μου θα τα βγαζες πέρα.


τασσούλα
το παμε δε το παμε;
μπαμπάκης=καλύτερος σχολιαστής ever
φιλιά στην όμορφη οικογένεια σου
να δω πότε θα σας γνωρίσω

λεμονιά
αναγνωρίζω στα λόγια σου πολλά πολλά δικά μου
Και τυχαίνει να διαβάζω τώρα ένα βιβλίο, ψυχολογίας (αλλά εμένα με έχει κατατρομάξει η αλήθεια του) για τις φυλακές της παιδικής μας ηλικίας
Νομίζει ότι σε σένα και μένα ταιριάζει γάντι
Να το αναζητήσεις

αλκιμήδη είπε...

βασιλική
ο κόσμος όλος φαντάζουν μερικές φορές τα δύο χέρια τα αγαπημένα

καμηλιέρη
κι όλοι μας αυτή τη ζέστη αναζητούμε τελικά

(όχι, όχι, το καφεδάκι μου από τα χεράκια της μόνο!)

tassoula είπε...

Μόλις σταθούμε στα πόδια μας...

outopia είπε...

τρυφερότητα..

allmylife είπε...

όχι καλή μου δεν θέλει πολύ.
λίγο θέλει.
αυτό το δυσεύρετο λίγο.

kyriayf είπε...

αγάπη σημαίνει φροντίδα...
(Antonio Porcia)

μόνο που οι άλλοι συνήθισαν την εύθραυστη αυτάρκεια μου...
νιώθω όμως ότι μ' αγαπούν...
αλλά θέλω να μου το δείχνουν...

φιλιά!

outopia είπε...

Δε θέλει και πολύ για να αισθανθούμε ότι μας φροντίζουν.
ανεπαίσθητα πράγματα απλά όπως πχ ένα χάδι..

αλκιμήδη είπε...

τασσούλα
ξέρω, ξέρω, από τότε που απέκτησα τον Ιάσωνα οι μέρες περνάνε χωρίς να το καταλάβω, με τα τρεχάματα και τα λοιπά

ουτοπία
καλωςόρισες στο φτωχικό μου και στη μπλογκόσφαιρα


όλη μου η ζωή
αυτό το δυσεύρετο, όντως
οπότε το λίγο όταν το βρείς είναι τελικά μεγαλειώδες

υφάντρα μου
υπέροχο κι αληθινο αυτό
ευχαριστώ