Τρίτη, Ιουλίου 31, 2007

Τα μάτια βουρκώνουν, το πείσμα θεριεύει.

Μου λεγε τις προάλλες φίλος, ότι είμαι πολύ δυνατή. Και γενναία, πρόσθεσε. Κάτι πήγα να ψελίσω, ότι, όχι, όχι εγώ φοβάμαι, εγώ είμαι αδύναμη, αλλά το βούλωσα. Ποιόν να κοροιδέψω; Τον εαυτό μου; Αφού δε μπορώ. Αυτός τα ξέρει όλα. Μου κάνει τη χάρη να με αφήνει να νομίζω αλλιώς, αλλά που να κρυφτώ. Άσκοπο. Τον φίλο μου; Κι αυτός με ξέρει. Είκοσι συναπτά έτη με έμαθε πιά. Όχι τόσο καλά. Νόμιζε ότι μου έκανε κοπλιμέντο. Μόνο ονομάτιζε την κατάρα μου. Του απάντησα "Δε γουστάρω να μαι δυνατή. Κουράστηκα. " Και κείνη τη στιγμή σκέφτηκα, ότι τελικά δεν έχει και σημασία που το λέω αυτό, που αναζητώ να βρω ένα βράχο να ξαποστάσω, δεν έχει σημασία, γιατί και βράχο να βρω, εμένα η φύση μου είναι να χρησιμοποιώ τη δύναμη μου. Σκέφτηκα, έχω το χάρισμα/κατάρα ακόμη κι όταν βρίσκονται βράχοι στο δρόμο μου, με έναν τελείως φυσικό τρόπο να χάνουν όλο το σκληρό τους σταθερό περίβλημα και να γίνονται μαλακότεροι κι από μαξιλάρια. Και τελικά ίσως κάπου να μου αρέσει να είμαι δυνατή. Αλλιώς δε θα επέλεγα ξανά και ξανά και ξανά να στηρίζομαι σε μένα και μόνο. Κάνω δειλές κρούσεις επικλήσεις στήριξης, ίσως και να πιέζω τον εαυτό μου να την απαιτήσει; και το κάνω τόσο άγαρμπα, μα τόσο άγαρμπα, ειδικά το τελευταίο καιρό, το ζητάω, το ζητάω πολύ, αλλά τελικά δε νομίζω και να το θέλω. Γιατι η δύναμη είναι ελευθερία. Μεγάλη ελευθερία. Γιατί επιμένω να φυλακίζω τον εαυτό μου σε ανύπαρκτες αδυναμίες; Και τελικά τι μου μένει; Να αναγνωρίσω τη δυναμη μου, και να την καλωςορίσω. Και όσο για τη κούραση; Κάτι μου λέει ότι τη στιγμή που θα σταματήσω να αντιστέκομαι στη κατάρα μου, θα ξεκουραστώ αυτόματα.
Αυτά τα μάτια γιατί συνεχίζουν να θολώνουν;

8 σχόλια:

ο δείμος του πολίτη είπε...

Η δύναμη είναι ελευθερία, μεγάλη κουβέντα. Προτιμώ το ανάποδα βέβαια: η ελευθερία είναι δύναμη. Πάντα, να είσαι ελεύθερη και δυνατή, να αντιμετωπίζεις με σθένος που εκπλήσσει τους άλλυος τους βράζους της ζώης (κι ας μην το βλέπεις εσύ).

An-Lu είπε...

Καλό μήνα συμ!
Τα μάτια θολώνουν από την κάπνα και μόνο ;-)

αλκιμήδη είπε...

Κι όμως έτσι δεν είναι Δείμε;
Η δύναμη είναι ελευθερία. Ένα κομμάτι της τουλάχιστον, όταν απογυμνωθούμε και από τις ελπίδες, και από τις δεσμέυσεις/υποχρεώσεις προς τα συναισθήματα άλλων και τα δικά μας, από το παρελθόν, ίσως κι άλλα που δε μπορώ να σκεφτώ τώρα, να μπορέσουμε να μιλήσουμε για απόλυτη ελευθερία. Ο Καζαντζάκης είχε δίκιο τελικά, αλλά αν δε βιώσδεις κάτι στο πετσί σου δεν κατανοείς και την αλήθεια του
:)


καλό μήνα συμ!
Λες αν κόψω το τσιγάρο να ξεθολώσει το βλέμμα;
Για να μη το πάω στους καπνούς των ψευδαισθήσεων που τα θολώνουν όλα και σε πνίγουν σιγά σιγά και ύπουλα.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Ο Νίκος είχε δίκιο, το ξέρω. Το αναγνωρίζω.

Ανώνυμος είπε...

υπεροχο ποστ. Η δυναμη κανει τον ανθρωπο ελευθερο, η ελευθερια τον κανει μοναχικο και ασυμβιβαστο... η μοιρα των δυνατων ειναι η μοναξια!

αλκιμήδη είπε...

δείμε
και υποτίθεται ότι δεν τον πάω τον Καζαντζάκη...

nuwanda
ευχαριστώ σας, πάντα με το καλό σας λόγο, να στε καλά

τώρα βέβαια, κατά πόσο η μοναξιά είναι καλό ή κακό, το τέλος θα το δείξει.

MåvяiÐåliå είπε...

"Γιατί επιμένω να φυλακίζω τον εαυτό μου σε ανύπαρκτες αδυναμίες;"

Μήπως απλά για να διαιωνίζεται μια κατάσταση η οποία μας προσφέρει κάποια κάλυψη; Ίσως μια δικαιολογία για να μην κάνουμε πράξεις κάποιες σκέψεις και μας βγάλουν στο “περιθώριο” ή σε μία ασύμβατη κοινωνική ζωή;

αλκιμήδη είπε...

ντάλια
ίσως να είναι κι έτσι
δε ξέρω ακόμη
ψάχνομαι