Τρίτη, Μαρτίου 20, 2007

Εν μέσω ύπνου παιχνιδίσματα

Το ξέρω χάθηκα. Από το μπλογκ και από τη παλιά μου ζωή. Οι μπλογκοφίλοι με προ(σ)καλούν να παίξω παιχνίδια κι εγώ αδυνατώ. Χαμένη γενικώς. Στα έσω μου. Θέλω να βγω στην επιφάνεια είπα στη ψυχολόγα. Κουράστηκα. Τη Κυριακή το βράδυ δια ασήμαντον αφορμή έκλαιγα τρεις ώρες. Αυτό το λούστηκε ο ταλαίπωρος άνθρωπος που είναι μαζί μου. Τη προηγούμενη Πέμπτη τη γλύτωσε. Βγήκα στο μπαλκόνι και μέσα στο αγιάζι μια από τα ίδια. Φώναζα, δε θέλω, δε θέλω. Δε θέλω να διαλέξω σε παρακαλώ. Θέλω να μπορέσω να δω γκρι. Δε πιστεύω στο γκρί. Δε θέλω. Μαύρο/άσπρο. Ποίημα της Σώτης Τριανταφύλου για την απομυθοποίηση του άσπρου. Άσπρη η σιώπή, άσπρο το χιόνι, άσπρος ο τάφος, κάπως έτσι, δε θυμάμαι, βαριέμαι να ανατρέχω τώρα. Τι άσπρο, τι μαύρο, τι γκρί, τι πορτοκαλί. Πορτοκαλί Ιάσωνας. Το αγαπημένο του χρώμα. Παίρνει τις ζωγραφιές, εκείνες που είναι λευκές τελείως και αρχίζει με προσοχή να γεμίζει τα σχήματα, τις μορφές, να μη ξεφύγει έξω από το περίγραμμα. Και τα κάνει όλα πορτοκαλιά. Ουρανό, σύννεφα, δέντρα, σπίτια, λουλούδια. Έχετε δει έλατο πορτοκαλί; Εγώ έχω δει, φτιαγμένο από τα χεράκια του. Και το τελικό αποτέλεσμα είναι μια σελίδα πορτοκαλί. Όλη βαμένη πορτοκαλί. Γεμάτος περηφάνεια έρχεται, μαμά πες μου μπράβο, που δε ξέφυγα από τις γραμμές. Μπράβο καρδιά μου. Αναγνώρισε τα όρια και μείνε μέσα τους. Από τώρα. Εξασκήσου. Αλλά τουλάχιστον διαλέγεις το χρώμα που σου ταιριάζει. Μετά ανεβαίνει πάνω μου. Είμαι η μηχανή, τα χέρια μου οι μοχλοί, τα αυτιά μου οι ρόδες, η μύτη μου τιμόνι. Ή είμαι άλογο, εκείνος στους ώμους καβαλάρης ιππότης, το μαξιλάρι η άμαξα. Τον ακολουθώ στο παιχνίδι του, στη φαντασία του. Τη σκοτώσαμε κάπως έτσι και τη χθεσινή μέρα. Πάει κι αυτή. Ειδικά αυτή. Η πρώτη μέρα της άνοιξης. Επίσημα πιά, να ανοίξουμε, τι; τις καρδιές; τις ελπίδες; τη χαρά; Η ημέρα της ποίησης. Να ποιήσω τι; όνειρα, ζωή; Κάτι τέτοιο. Ίσως κάτι άλλο. Αυτή την ανοξιάτικη και ποιητική μέρα προσποιήθηκα ότι είμαι ακόμη εδώ. Όπως κι αν είμαι. Περίπου ζωντανή. Φέτος τη τιμητική του ο εγγονόπουλος. Βαλτό είναι το σύμπαν; Έλεος δεν έχει. Όχι, δεν έχει. Θυμάμαι το πέρυσι. Θυμάμαι γυναίκες αγαπημένες λιμάνια. Θυμάμαι ψευδαισθήσεις. Και ο ύπνος συνεχίζεται. Πέρυσι η τιμιτική του Ελύτη. Αντίστροφα μου πήγαν οι ποιητές και οι άντρες. Αντίστροφα και ανάστροφα. Θυμάμαι πέρυσι αυτή τη μέρα. Με καίει να τη θυμάμαι. Όχι για κείνο που με πόναγε τότε. Για εμένα που ένα χρόνο μετά συνεχίζω τα ίδια. Τα ίδια παντελή μου, τα ίδια παντελάκη μου. Ένα χρόνο μετά και η ανοιξη με βρίσκει και πάλι κλεισμένη. Και με λιγότερο πείσμα γαμώτο, και με λιγότερη ελπίδα, και με πολύ άρνηση. Πέρυσι λοιπόν, τέτοια μέρα, προετοιμαζόμουνα για αποχαιρετισμό. Πήρα ένα μετρό γεμάτο ήχους του Ελύτη. Πήγα στον Ιανό και διάλεξα βιβλίο σημαδιακό. Πήγα στο Μετρόπολις και διάλεξα CD σημαδιακό. Πήγα στο εκκλησάκι του Άγιου Νικόλαου και κάθισα κάτω από τον ήλιο, και διάβασα το σημαδιακό βιβλίο, και έγραψα την αφιέρωση μου. Όχι δε θυμάμαι τι έγραψα. Θυμάμαι ομως τη μέρα πολύ καλά. Τον ήλιο που έκαιγε, την άνοιξη που γιόρταζε ερήμην μου. Και φέτος; Πάλι το δρόμο είχανε γιορτή; Δε ξέρω, την απέφυγα τη μέρα, τη σκότωσα. Για να μη με σκοτώσει αυτή. Θέλω να βγω στην επιφάνεια είπα στη ψυχολόγα. Αλλά δε μπορώ. Ή δε θέλω. Σε ένα μονόδρομο εγκλωβισμένη. Ελπίζω σε σείσμό, να σκίσει τη γή, να κόψει το δρόμο, να συναντήσω ρήγμα μπροστά μου, να κάνω πίσω. ΝΑ επιστρέψω. Στη πρότεινη ζωή. Της επιφάνειας. Της θετικής σκέχης. Της διαχείρησης. Να ασχοληθώ με πρακτικά ζητήματα. Να αποκτήσω αποφασιστικότητα και στόχους καθημερινούς, μικρούς, χαζούς, να μπω σε ρυθμό ρουτίνας, να μη σκέφτομαι, να μη σκέφτομαι, να μην αισθάνομαι, να μη χρειαστεί να αντιμετωπίσω τους παράλογους δαίμονες μου. Να πάρω τα ηνία εγώ πάλι. Όπως Αγγλία. Όπως πριν. Να μη καταλαβαίνω τα λάθη που κάνω, τις τρικλοποδιές που βάζω στον εαυτό μου. Να πάρω ένα βιβλίο να πάω στο Richmond park να χαζεύω σκιουρους και ελάφια. Και να είναι το βιβλίο ελαφρύ, με έρωτες, και ίντριγκες, και ζήλειες, και happy end. Κυρίως αυτό, χολυγουντιανό τέλος, να καμώνομαι πως και εγώ κάπως έτσι ζω. Στην επιφάνεια. Και όταν ανεβαίνω στη μηχανή και με κτυπάει ο αέρας και δακρίζω, να είναι τα δάκρυα μόνο του αέρα, καθόλου δικά μου, μόνο του αέρα.







Αγαπημένες μου θεατρολόγες, ότι μπόρεσα έκανα
Δεν ήτανε κατάλληλη εποχή για παιχνίδια
Κι όσο για ταινίες, βιβλία, και τα συναφή Θα πω από ένα μόνο

Ταινία: Το απέραντο γαλάζιο

Βιβλίο: Το δέντρο που έδινε

Και προλαβαίνω την αλεπού, μιλώντας πρώτη για τη θεατρική παράσταση που έχει χαραχθεί στο δικό μου μυαλό και ψυχή: Αγγέλα, στο θέατρο Εμπρός

13 σχόλια:

Αλεπού είπε...

Αλκιμήδη μου,

Μια χαρά την έγραψες την ιστορία και σ' ευχαριστώ που ανταποκρίθηκες παρόλες τις αντιξοότητες.
Την "Αγγέλα" δεν την έχω δει και λυπάμαι πολύ.
Για τις δικές μου σου έχω απαντήσει στο θεατρικό βλόγιο στα σχόλια.
Σε φιλώ :)

αλκιμήδη είπε...

αλεπού
γράφαμε μαζί, η μία στο μπλογκ της άλλης!
φιλώ σε αντικρυστα κι εγώ

An-Lu είπε...

Εγώ πάλι, σου χαρίζω μια βόλτα με βιβλίο στο Hampstead Heath ;-)

ο δείμος του πολίτη είπε...

Μια ωραία ιστορία όταν είχαμε πολύ καιρό να σε δούμε.

Alkyoni είπε...

θα συνέρθεις επιτέλους!!!!!!!!!!;;;;;

bebelac είπε...

η άνοιξη είναι σκληρή εποχή, καλή μου! (Μεταξύ μας, και ποια δεν είναι;;;) άσχετο: κάνουμε ένα μεγάααααλο πάρτυ μήπως και συνέλθουμε;)

MåvяiÐåliå είπε...

Από χθες που το διάβασα σκέφτομαι ν αφήσω ή όχι comments.
Δεν έχω καταλάβει…
Τελικά τι έχει μεσολαβήσει από το Richmond Park;
Γιατί δεν μπορείς να κάνεις και τώρα το ίδιο; (και κοίτα ποιος ρωτάει!!!)
Βρες τι μεσολάβησε και ξέκανε το απ τη μέση!

kyriayf είπε...

ιστορία με πολύ "εσωτερική αλήθεια"...
δύναμη καλή μου...
φιλώ σε!

Σταυρούλα είπε...

Στο χέρι σου δεν είναι, κούκλα μου, να τα κάνεις όλα αυτά? Τι είναι αυτό που νιώθεις να σε κρατάει πίσω? Βρες το και ξεκόλλα απ΄το βάθος!
Φιλιάά

fish eye είπε...

φιλακια αλκιμηδη..αγκαλιτσα..!!

αλκιμήδη είπε...

συμμαθήτρια
ή καμιά βόλτα σε χωριό της Οξφόρδης
ή και εδώ στα πέριξ, κανα Σούνιο, καλά είναι
ή και δίπλα στο σπίτι μου, στο άλσος Συγγρου
δεν είναι ο τόπος, είναι ο τρόπος που με χαλάει

καλημέρα δείμε
και δε ξέρω πότε θα επανέλθω
μουδιασμένη είμαι

(το ότι ακόμη δεν έχω internet στο σπίτι δε βοηθά)


αλκυόνη
δε το βλέπω να συνέρχομαι σύντομα
θα δείξει


μπεμπέ
να κάνουμε να κάνουμε
μόνο που πλησιάζουν τα βάγια, τελειώνει η θεατρική σαιζόν και δεν έχω μέρες μάτια μου


ντάλια
που να εξηγώ...
Τότε, ήμουνα στην επιφάνεια, βυθισμένη σε ψευδαισθήσεις
Τότε, έβαζα τρικλοποδιές στον εαυτό μου και δεν το ήξερα
Νόμιζα ότι η ζωή απλά φέρνει αναποδιές
Τώρα, τα βλέπω, ξέρω τι κάνω, αλλά δε μπορώ να σταματήσω να το κάνω
Τώρα ξέρω ότι είμαι άρρωστη και έχω κουραστεί να είμαι άρρωστη, δε θέλω να είμαι 'αρρωστη,
Κάποια στιγμή νόμιζα ότι θα γιάνω
Τώρα ξέρω ότι δε γίνεται να γιάνω, πρέπει απλά να το ισσοροπήσω και να το διαχειριστώ
Τότε είχα ψευδαισθήσεις για το κάπου, κάποτε όλα θα φτιάξουν
Τώρα χάνω τις ψευδαισθήσεις μου, ξυπνάω, πρέπει να αποδεχτώ τη πραγματικότητα της ζωής, τη μοναξιά μου, τη ζαβλακωμένη φύση μου, κτλ κτλ και με αυτά να πορευτώ
Και δε θέλω να ξυπνήσω, θα προτιμούσα μια ζωή με ψευδαισθήσεις και πλάνες, αλλά δε γίνεται να γυρίσω πίσω, δε γίνεται.
Μόνο που δε θέλω και να ξυπνήσω ολοκληρωτικά
Και αυτή τη στιγμή παραπαίω μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας
και παλεύω μέσα μου να διαλέξω το ένα ή το άλλο
μόνο που δεν έχω επιλογή τελικά.

φιλώ σε υφάντρα
αντε να δούμε που θα βρούμε τη δύναμη να την αντλήσουμε
χθες αυτό έλεγα
δεν έχω δυνάμεις πιά, δεν έχω, δε θέλω να έχω
θέλω μια πάυση από τη ζωή


ρενάτα
μα η ουσία είναι ότι δε θέλω να ξεκολλήσω από το βάθος
δε θέλω την επιφάνεια
θέλω το απραγματοποίητο
θέλω η πραγματικότητα να είναι άλλη από αυτή που είναι
Θέλω ένα μαζί όπως εγώ το ορίζω
(Αδυνατώ να το επανοπροσδιορίσω σε κάτι πιο απτό, ή αυτό που φαντάζομαι, ή καθόλου, μαύρο άσπρο δηλαδή)
Και θέλω εγώ να γιάνω
Όχι να αποφύγω το πρόβλημα βγαίνοντας στην επιφάνεια
να λυθεί επιτέλους το πρόβλημα
και να μη κυνδινεύω πια από αυτό

Παρεπιμπτόντως μου έλειψες


φιλώ σε φεγγαροαγκαλιασμένη

lemon είπε...

Εγώ κόλλησα σ αυτό:το λούστηκε ο ταλαίπωρος άνθρωπος που είναι μαζί μου.

Γιατί είναι ταλαίπωρος, γιατί είναι μαζί σου κι εσύ είσαι έτσι όπως είσαι? δική του επιλογή δεν είναι? μήπως τον κρατάς με το ζόρι?
Και επίσης, οφείλεις μήπως να είσαι κάπως αλλιώς απ αυτό που είσαι, ώστε να μην υφίσταται (ο χαιδεμένος) τίποτα άσχημο στη σχέση σας?
Όχι, Αλκιμίδη. Είναι μαζί σου γιατί το θέλει, και να είσαι σίγουρη (μα το ξέρεις ήδη, τι λέω?) πως όταν δε θέλει πια να είναι εκεί, δεν θα μπορεί να τον κρατήσει ούτε η Κλώντια Σίφερ, ούτε κανένα σου χάρισμα και ικανότητα...

Εξάλλου, δείξε μου ένα, ΕΝΑ ΜΟΝΟ ζευγάρι όπου όλα είναι όπως τα έχουμε στο μυαλό μας...μπορείς?

αλκιμήδη είπε...

Όχι λεμονιά
τον υποβάλλω σε πολύ ένταση
είναι εκεί και στηρίζει
αλλά δε το αξίζει αυτό που του κάνω
κι αν κάποια στιγμή επιλέξει να φύγει θα είναι ακριβώς για αυτό
Γιατί αν και του δίνω πάρα μα πάρα πολλά
τον υποβάλλω σε τέτοια ψυχική ένταση που κάποια στιγμή θα σπάσει
αλλά δε μπορώ και δε θέλω να κάνω αλλιώς
Αν δεν τον διώξω τώρα με τη συμπεριφορά μου, δε πρόκειται να τον διώξω ποτέ