Πέμπτη, Οκτωβρίου 04, 2007

...

Η σκέφη μου είναι σε δύο γονείς που χάνουν το παιδί τους. Δεν τους ξέρω προσωπικά, μόνο την ιστορία τους. Δε μπορώ να καταλάβω τι περνάνε, δε μπορώ να συναισθανθώ πως είναι να βλέπεις το παιδί σου να αργοπεθαίνει. Και να πρέπει να είσαι δυνατός, και να κρατάς την ελπίδα δυνατή, για να μη παραιτηθεί κι εκείνο, να στέκεσαι ανύμπορος να κάνεις το οτιδήποτε παρά να του δώσεις όση ζωή προλάβεις. Ξέρω ότι αν μου συνέβαινε θα έβρισκα τα αποθέματα και θα ήμουνα εκεί για τον Ιάσωνα, κάθε γονιός θα αντλούσε από κάπου το κουράγιο και θα αντεπεξερχότανε. Δεν έχω ιδέα τι σημαίνει αυτό όμως. Οι δύο αυτοί άνθρωποι έχουν κι άλλα δύο παιδιά. Αυτά θα τους δώσουν τη δύναμη να συνεχίσουν. Δεν έχουν άλλη επιλογή από το να περάσουν το γολγοθά, να τον βιώσουν και να συνεχίσουν. Ούτε αυτό μπορώ να καταλάβω τι σημαίνει. Πάντα έλεγα ότι αν πάθει κάτι ο Ιάσωνας απλούστατα θα σκοτωθώ. Όχι γιατί ο Ιάσωνας δίνει νόημα και αξία στη ζωή μου, ή ότι χωρίς αυτόν δε μπορώ να ζήσω. Απλά εγώ, μην έχοντας άλλα παιδιά, μπορώ να επιλέξω αυτόν τον πόνο να μην το βιώσω. Κατά κάποιον τρόπο από αυτό τον πόνο είμαι προστατευμένη. Άλλος μπορεί να επέλεγε να τον βιώσει το πόνο. Οι συγκεκριμένοι γονείς δεν έχουν επιλογή. Έχουν μπροστά τους πολύ πόνο. Και κανείς μας δε μπορεί να κάνει κάτι για να τον απαλύνει.
Δεν τα γράφω αυτά για να προσπαθήσω να πείσω εμένα, ή και τους λίγους επισκέπτες μου, ότι είμαστε τυχεροί που η ζωή δε μας χτυπάει τόσο αλύπητα. Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε τους δικούς μας γολγοθάδες, περισσότερο ή λιγότερο ανηφορικούς, πραγματικούς ή φανταστικούς. Όχι. Ούτε έχω κάτι παρηγορητικό ή ουσίας να πω, ή μεγαλόπνοο.
Απλά η σκέψη μου είναι μαζί τους αυτές τις ημέρες.

8 σχόλια:

Σπύρος είπε...

Η απώλεια ειναι δύσκολο αν την αντιμετωπισεις πόσο μάλλον όταν είναι του ίδιου του παιδιου σου , της ζωής που έφερες στον κόσμο ...δυστυχώς όμως η απώλεια ειναι μια "σταθερά" στην ζωή μας..όπως κάποτε θα συμβεί η απώλεια και της δικής μας ζωης.. Κουράγιο ειναι η μονη λέξη ...

Giorgia_is_coming_to_town είπε...

Εχουν να διαλέξουν ανάμεσα σε δύο εξίσου δύσκολες και επίπονες επιλογές. Κι εγώ τους σκέφτομαι (πιστεύω ότι μιλάμε για τους ίδιους) και προσπαθώ να σκεφτώ τί θα έκανα στην θέση τους. Ακρη δεν βρίσκω...

αλκιμήδη είπε...

Τι να πω Σπύρο
είναι συναισθήματα που δε μπορώ ούτε καν να φανταστώ, πόσο μάλλον να νιώσω.
Θυμάμαι, είχα έναν Θείο που ήταν σαν πατέρας μου, όταν πέθανε, νόμιζα ότι καταλαβαινα το πόνο των ξαδέρφων μου. Τρεις μήνες μετά, πέθανε ο δικός μου πατέρας. Κατάλαβα ότι τελικά, όταν πέθανε ο θείος μου δεν είχα ιδέα τι περνάγανε τα ξαδέρφια μου. Αποφάσισα ποτέ ξανά να μη προσβάλω κάποιον σκεφτόμενη ότι μπορώ να καταλάβω. Δεν μπορούμε ποτέ, ακόμη κι αν έχουμε περάσει παρόμοιες καταστάσεις, γιατί οι συνθήκες διαφέρουν. Το κουράγιο αν και πολύ μικρή λέξη είναι η μόνη ευχή που μπορείς να κάνεις. Προσωπικά προτιμώ να τη κάνω σιωπηλά αν και συχνά μου ξεφεύγει και την εκστομίζω.


Ναι Γεωργία
στους ίδιους αναφερόμαστε.
Και πραγματικά δεν έχω κάτι να πω, απλά τους σκέφτομαι.

Alkyoni είπε...

σκέψη που μόλις βρει χαραμάδα να τρυπώσει στο μυαλό μου με τρομάζει..
λέμε το "άπελθε απ εμού.." αλλά ποτέ δεν ξέρουμε πότε και ποιά στιγμή θα χτυπήσει η δική μας πόρτα
την ίδια λύση έχουμε επιλέξει άλκι μου
και να το δέχομαι δεν είμαι δυνατή
ποτέ δεν ήμουν.
σε φιλώ κι εύχομαι όλα να είναι καλά για όλους τους αθρώπους
"Αν είμαδτε άνθρωποι,δεν είμαστε άνθρωποι μόνο για να πονάμε" του Γ Σεφέρη στίχος ή περίπου έτσι
........

Αλεπού είπε...

Είναι το σκληρό πρόσωπο της ζωής αυτό. Μακάρι κανείς να μην το ζήσει.

An-Lu είπε...

...

tassoula είπε...

Αυτο που ευχομαι κάθε φορά είναι να μην ζήσει άλλη οικογένεια κάτι τέτοιο.Και πάντα συμβαίνει.Αδικό!
Οικογενιακοί φίλοι έχασαν τον ένα γιό και ο άλλος είναι με ψυχοφάρμακα και η καταστασή του είναι σοβαρή.
Και είναι τόσες οικογένιες που περνάνε τον χειρότερο πόνο της ζωής τους.
Δεν θα το άντεχα!

αλκιμήδη είπε...

φιλιά και σε σένα αλκυόνη
μόνο απελθέτω το ποτήριον τούτον, από εμένα και από όλους

αλεπουδίσιους
...

συμμ
επίσης ...

τασσούλα
ούτε κι εγώ δε θα το άντεχα